جزئیات جدید از اسناد لو رفته پنتاگون
جزئیات جدید از اسناد لو رفته پنتاگون

جزئیات جدید از اسناد لو رفته پنتاگون؛ به گزارش وب‌سایت آمریکایی “بیزنس اینسایدر”، اسناد فاش شده از سوی پنتاگون نشان می‌دهند که آمریکا در حین تهاجم روسیه به اوکراین، جاسوسی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور، نیز انجام داده است.

جزئیات جدید از اسناد لو رفته پنتاگون

بر اساس این اسناد، واشنگتن از فعالیت‌های زلنسکی باخبر بوده و بر اساس گزارشات پنتاگون، رئیس جمهوری اوکراین قصد داشته استفاده از پهپادها در جنگ علیه نیروهای روسیه در داخل خاک این کشور را داشته باشد.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که آمریکا اطلاعات دقیقی درباره برنامه‌های نظامی روسیه دارد، زیرا توانسته به اوکراین، در مورد زمان و مکان حملات روسیه، هشدار دهد. بیزنس اینسایدر یک وب‌سایت خبری آمریکایی است که فعالیت آن در زمینه تحلیل و بررسی خبرهای بازار و انتشار اخبار داغ مربوط به تجارت است.

آمریکا از متحدان خود نیز جاسوسی می‌کند

در اولین جلسه دادگاه خود در بوستون، جک تیشیرا، عضو ۲۱ ساله گارد ملی هوایی آمریکا که به اتهام کپی و انتقال غیرقانونی محتویات محرمانه بازداشت شده بود، حاضر شد. این اتهامات به او ارجاع شده بودند زیرا او مشکوک به افشای اسناد پنتاگون بوده است. در حقیقت، پیشتر نیز اعلام شده بود که آمریکا از متحدان خود نیز جاسوسی می‌کند، اما این اتهامات همچنان باعث بحران‌هایی در روابط بین‌المللی شده‌اند