جزئیات آتش سوزی شدید و تیراندازی در زندان اوین
جزئیات آتش سوزی شدید و تیراندازی در زندان اوین

پس از وقوع آتش سوزی شدید در زندان اوین و شنیده شدن صدای تیراندازی و خطر از این زندان، معترضان در نگران از وضعیت زندانیان با وجود حملات نیروهای امنیتی به سمت این زندان حرکت کردند و محله‌های اطراف زندان صحنه تجمعات ضد حکومتی شد.

جزئیات آتش سوزی شدید و تیراندازی در زندان اوین

شدت آتش سوزی در اوین به حدی بود که شعله های آتش از صدها متر دورتر قابل مشاهده بود، همزمان با وقوع این آتش سوزی صدای تیراندازی شدید و ممتد در محوطه زندان شنیده شد.

بر اساس گزارش های اولیه، آتش سوزی در زندان اوین از ساعت ۹ صبح از بند ۷ این زندان شروع شدو گارد زندان به سوی زندانیان پیاپی تیر اندازی کرد. . پس از این درگیری آژیر در زندان به صدا درآمد.

بخشی از سقف زندان اوین به دلیل شدت آتش ریزش کرد

شاهدان عینی گفتند که آتش به قسمت های مختلف زندان اوین گسترش پیدا کرد و بخشی از سقف آن به دلیل شدت آتش ریزش کرد.

پس از انتشار این خبر، جمعی از خانواده های زندانیان در ترس از وضعیت عزیزان خود راهی اوین شدند.

گروه جوانان محله تهران نیز با صدور اطلاعیه ای با اشاره به آتش سوزى زندان اوین از همه شهروندان به ویژه ساکنان اطراف اوین خواست تا با حضور در اطراف زندان از وقوع یک فاجعه انسانی جلوگیری کنند.

محسن منصوری استاندار تهران که از زندان اوین بازدید کرد در گفت و گوی تلویزیونی گفت: مسئله اصلی ایجاد آتش‌سوزی توسط تعدادی از زندانیان بود که توسط آتش نشانی مهار شد. در حال حاضر وضعیت زندان اوین کاملا تحت کنترل است و آرامش در مجموعه زندان برقرار است.