بانک ملی مقابل دانشگاه تهران
تیراندازی نیروی انتظامی در تجمع مال‌باختگان بانک ملی مقابل دانشگاه تهران!

تیراندازی نیروی انتظامی در تجمع مال‌باختگان بانک ملی مقابل دانشگاه تهران؛چهارشنبه ۱۸ خرداد، راهپیمایی اعتراضی مالباختگان خزانه بانک ملی با درگیری خشونت آمیز با پلیس خاتمه یافت.

تیراندازی نیروی انتظامی در تجمع مال‌باختگان بانک ملی مقابل دانشگاه تهران!

بر اساس ویدئویی که در شبکه های اجتماعی دست به دست شد، چهارشنبه ۱۸ خرداد، راهپیمایی اعتراضی مالباختگان خزانه بانک ملی با درگیری خشونت آمیز با پلیس خاتمه یافت.

ماموران نیروی انتظامی همچنین برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که در مقابل شعبه بانکی در خیابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، تیر هوایی نیز شلیک کردند.

معترضان تعدادی از صاحبان گاوصندوق هایی هستند که در تعطیلات ژوئن در ایران به سرقت رفته بودند.
بانک ملی روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد صندوق های امانت به سرقت رفته به ۱۶۸ رسیده است.

سرقت صندوق‌های امانات از بانک ملی روبه‌روی دانشگاه تهران

میزان دقیق اموال و اسناد به سرقت رفته از شعبه بانک گزارش نشده است و در دو روز گذشته برخی از مسئولان بانک ملی اعلام کرده اند که این بانک «هیچ مسئولیت کیفری و حقوقی در قبال محتوای صندوق‌ها نداشته و ندارد».

دبیر کانون بانک های ایران با اشاره به نبود بیمه وجوه گفت: در صورتی که مشتری بتواند میزان کالا یا اقلامی را که در اختیار دارد در صندوق ثابت کند، می تواند غرامت این پول را پرداخت کند.

اما بانک ملی روز چهارشنبه اعلام کرد که «۵۰ درصد دارایی هر صندوق را به صورت خود گواهی با حضور بازپرس پرونده» به عنوان غرامت پرداخت خواهد کرد.