تعداد بازداشت‌شدگان در
تعداد بازداشت‌شدگان در "سالگرد جمعه خونین زاهدان" به ۲۱۶ نفر افزایش یافت

در زاهدان، نیروهای نظامی و انتظامی در خیابان‌ها و میادین حضور دارند و شمار بازداشت‌شدگان در اعتراضات به ۲۱۶ تن افزایش یافته، از جمله ۳۲ تن از آنها کودکان هستند.

تعداد بازداشت‌شدگان در “سالگرد جمعه خونین زاهدان” به ۲۱۶ نفر افزایش یافت

سایت حال‌وش که به پوشش رویدادهای سیستان و بلوچستان می‌پردازد، در شامگاه یک‌شنبه اعلام کرد که تعداد بازداشت‌شدگان در «سالگرد جمعه خونین زاهدان» به ۲۱۶ نفر افزایش یافته است.

در این گزارش آمده که نیروهای حکومتی در طی هفتاد و دو ساعت، از روز جمعه ۷ مهر ماه تا یک‌شنبه ۹ مهر ماه، با احراز هویت ۴۵ تن دیگر از شهروندان بلوچ را بازداشت کرده‌اند.

سایت حال‌وش در گزارش خود، نام‌های ۱۱۰ نفر از از جمعیت ۲۱۶ نفری که در جریان اعتراضات سالگرد جمعه خونین در شهرهای زاهدان، خاش، میرجاوه و چابهار بازداشت شده‌اند و هویت آنها «احراز شده» را منتشر کرد.

این گزارش نشان می‌دهد که بین این بازداشت‌شدگان، تعدادی از کودکان و نوجوان‌هایی در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال نیز حاضر هستند و بیشتر بازداشت‌شدگان در بازه سنی ۱۴ تا ۲۵ ساله قرار دارند.

۲۱۶ نفر، ۳۲ نفر از آنها کودکان زیر ۱۸ سال هستند

در این گزارش، به وضوح تاکید شده که از جمعیت بازداشت‌شده در سالگرد جمعه خونین، حداقل ۲۱۶ نفر، ۳۲ نفر از آنها کودکان زیر ۱۸ سال هستند و هنگام بازداشت توسط نیروهای امنیتی، به خشونت و ضرب و شتم معرض شده‌اند.

این سایت همچنین اظهار می‌کند که بیشتر بازداشت‌شدگان در جریان سالگرد جمعه خونین زاهدان به صورت فله‌ای و بدون رعایت نکات حقوقی بازداشت شده‌اند و وضعیت بسیاری از آنها هنوز مشخص نشده است. این مسائل نشان از نگرانی‌های جدی درباره حقوق بشر و روند بازداشت‌ها در این منطقه دارد