تامین مالی سپاه

وزارت خارجه آمریکا از آغاز تحقیقات درباره پرونده تامین مالی سپاه پاسداران از سوی قطر که ایالات متحده آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد، خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به روزنامه آمریکایی گفت: «قطر و ایالات متحده یک مشارکت استراتژیک و امنیتی قوی برای مبارزه با تروریسم دارند».

  • چراغ خطر

رئوون ریولین، رئیس جمهور سابق اسرائیل، اطلاعاتی را به همتای آمریکایی خود، جو بایدن، در دیدار ماه گذشته، فاش کرد.

رئیس جمهور اسرائیل فعالیت های تامین مالی تروریسم دوحه، به ویژه تامين سپاه پاسداران ایران، که مسئول انجام عملیات تروریستی در خارج ایران، را فاش کرد.

رئیس جمهور سابق اسرائیل، به همتای آمریکایی خود اطلاعاتی را در مورد بودجه اخیر قطر به سپاه پاسداران، ارائه کرد.

  • همکاری‌ تروریسمی

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به روزنامه آمریکایی گفت: «این اتهامات را بررسی می کنیم زیرا قطر و ایالات متحده همکاری استراتژیک و امنیتی قوی برای مبارزه با تروریسم دارند».

بنابراین، دولت جو بایدن تصمیم گرفته است که تحقیقات خود را در مورد پرونده تامین مالی سپاه پاسداران از سوی قطر و مقامات دوحه آغاز کند.

روزنامه “تایمز اسرائیل” به نقل از یک دیپلمات اسرائیلی که از افشای نام خود امتناع کرد، به نوبه خود گفت که ریولین اطلاعاتی در اختیار کاخ سفید قرار داده است که مقامات آمریکایی را نگران کرده است.

  • سرمایه گذاری های مخفی قطر با سپاه

از سوی دیگر ، منابع فاش کردند که مشارکت قطر با شرکت های سپاه پاسداران و امپراتوری تجاری آن سرمایه گذاری های مخفی داشته است.

شایان ذکر است که امپراتوری شرکت های سپاه پاسداران دارای دارایی های ده ها میلیاردی است و به همین دلیل قطر به دنبال مشارکت بود.

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی اعلام کرده اند که قطر به دلیل ترس قرار گرفتن در فهرست تحریم ها سعی خواهد کرد این موضوع را رد کند