پناهنده ایرانی

امید احمدی‌صفا بوکسور پناهنده ایرانی و قهرمان جهان در کیک بوکسینگ تایید کرد که جمهوری اسلامی ورزشکاران نمی خواهد، معتادان می خواهد.

بوکسور تیم ملی ایران و قهرمان کیک بوکسینگ جهان در گفتگوی اختصاصی با “رادیو فردا” تایید کرد که از آلمان درخواست پناهندگی کرده است.

احمدی‌صفا به همراه تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات بین المللی به ایتالیا سفر کرده بود تا به دیدار فینال راه یابد اما وی در دیدار فینال حضور نداشت.

 قهرمان جهان در کیک بوکسینگ توضیح داد: «مدیر تیم گذرنامه‌ام را در اختیارش نگذاشت، با قطار راهی آلمان شدم و پس از تقاضای پناهندگی، اکنون در کمپ به سر می‌بردم».

او همچنین فاش کرد که فایل‌های صوتی تهدیدآمیزی از همراهان شناخته‌شده تیم ملی در اختیار دارد که می‌گویند اگر برنگردی، اتفاقات بدی برایت رقم می‌زنیم.

احمدی صفا اظهار داشت: «متوجه شدم همسرم و پدرم را تلفنی تهدید کرده‌اند. یعنی هنوز چیزی نشده رفته‌اند سراغ خانواده‌ام!».

بوکسور پناهنده ایرانی گفت: «مسابقات بوکس از تلویزیون پخش نمی شود و آقای ناصر نصیری، مسئول کیک‌بوکسینگ و مدیر تیم ملی، تعهد کتبی گرفته است که ما حق نداریم فیلمی از اردوی تیم ملی منتشر کنیم».

وی اضافه کرد: «من اولین ورزشکاری نیستم که مجبور شده از خانه و وطنش برود. متاسفانه در ایران رؤیاهایم را گرفتند و ما را بیرون می‌کنند».