حمله هکرهای ایرانی

رسانه های اسرائیلی جزئیات حمله هکرهای ایرانی به شرکت های اینترنتی در اسرائیل را گزارش کردند و از تهدید این هکرها برای افشای اطلاعات مشتریان خبر دادند. 

گروهی از هکرهای ایرانی به نام «سایه سیاه» یا «بلک شَدو» با حمله سایبری به شرکت اسرائیلی «سایبرسرو» برای خدمات اینترنتی، سرورهای آن را هک و خاموش کردند و تهدید به افشای اطلاعات کاربران کردند.

«سایه سیاه» یا «بلک شَدو» تاکنون هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده و جزییات دیگری را اعلام نکرده است، اما سایت هایی که مورد حمله قرار گرفته اند همچنان از دسترس خارج هستند.

درپی حمله هکرهای ایرانی به شرکت‌های اینترنت، آنها در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: «سلام دوباره! برایتان خبر تازه داریم. ممکن است امروز نتوانسته باشید وارد بسیاری از وب‌سایت‌ها شوید. سایبرسرو و مشتریانش از ما آسیب خورده‌اند».

بلک شَدو افزود: «شاید بپرسید پس چه بر سر داده‌ها می‌آید؟ ما مثل همیشه داده‌های زیادی به دست‌آورده‌ایم. اگر نمی‌خواهید منتشرشان کنیم، با ما تماس بگیرید».

شایان ذکر است که گروه «سایه سیاه» با حمله سایبری به دیگر شرکت های بزرگ اسرائیلی، شرکت بیمه اسرائیلی “شربیت” را در دسامبر ۲۰۲۰ هک کرده بود.

اسرائیل این حمله را بزرگترین حمله سایبری در تاریخ خود توصیف کرد و «سایه سیاه» در ازای عدم انتشار اطلاعات، ۵۰ بیت کوین معادل یک میلیون دلار درخواست کرد.