بزرگ‌ترین زلزله سیستان و بلوچستان
بزرگ‌ترین زلزله سیستان و بلوچستان

بزرگ‌ترین زلزله سیستان و بلوچستان؛ گزارش‌های رسانه‌های ایران از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ در نزدیکی فنوج، جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان، در صبح سه‌شنبه منتشر شده است.

بزرگ‌ترین زلزله سیستان و بلوچستان

به گفته حسن مصفا، معاون امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان، با توجه به اینکه زلزله در عمق ۸۰ کیلومتری زمین رخ داده، تاکنون خسارت یا آسیب جدی‌ای گزارش نشده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا بزرگی این زلزله را ۵.۴ و عمق آن را ۳۵ کیلومتری ثبت کرده است.

در طول هفته گذشته، مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان با مشکلاتی مانند آبگرفتگی مواجه بودند و سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرده است که از امروز، سه‌شنبه ۱۵ اسفند، یک سامانه بارشی جدید در جنوب و جنوب غرب این استان فعال می‌شود.

مجید محبی، مدیرکل ستاد بحران در استانداری سیستان و بلوچستان، اعلام کرده است که ۱۹۴۷ روستا تحت تاثیر سیلاب‌ها قرار گرفته‌اند و بنابر برآورد اولیه، ۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

سیلاب آبگرفتگی

گزارش‌های ارائه شده توسط منابع بلوچ نشان می‌دهد که با وجود وعده‌ها و گزارش‌های حکومتی، مشکلاتی همچون آبگرفتگی خانه‌ها و مسدود بودن راه‌ها همچنان ادامه دارد و در برخی از روستاها آب و برق همچنان قطع است.

در روز دوشنبه، ماموران حکومتی با توقف خودروی مولوی عبدالحمید، روحانی پرنفوذ اهل سنت، از سفر او به مناطق سیل‌زده جلوگیری کرده و دو فرزند او را برای مدتی بازداشت کردند.