بازداشت دست‌کم ۶۲۸ معترض در استان البرز
بازداشت دست‌کم ۶۲۸ معترض در استان البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز روز دوشنبه دوم آبان اعلام کرد که «۶۸ درصد» از بازداشت شدگان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در این استان «با اخذ تأمین آزاد شده‌اند، اما برای ۲۰۱ نفر کیفرخواست صادر شده است.

بازداشت دست‌کم ۶۲۸ معترض در استان البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز تعداد دقیق بازداشت شدگان را اعلام نکرد اما درصد اعلام شده به این معناست که دست‌کم ۶۲۸ نفر از مردم معترض در یک ماه اخیر در حوزه دادگستری استان البرز بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری میزان، فاضلی هریکندى این ۲۰۱ نفر را به «حضور مؤثر» در تظاهرات عنوان کرد و مدعی شد که آنها «به اموال عمومی و خصوصی آسیب رسانده و یا مردم را به شرکت در اغتشاشات در فضای مجازی تحریک و تشویق کرده اند».

احکام آنان در اسرع وقت صادر خواهد شد

بر این اساس این مقام قضایی به طور ضمنی به دستگیری تعدادی از بازداشت شدگان نه به دلیل شرکت در اعتراضات خیابانی بلکه صرفاً به دلیل فعالیت در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد.

این مقام قضایی همچنین با اشاره به برگزاری اولین جلسه دادگاه برای این متهمان در روز دوشنبه تاکید کرد: احکام آنان در اسرع وقت صادر خواهد شد.

اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» از ۲۶ شهریورماه پس از اعلام خبر مرگ مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی شروع شد و از آن زمان تاکنون به طور مستمر در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها ادامه دارد.