بار دیگر ... فاضلاب در خیابانهای اهواز ، جنوب غربی ایران

باران شدید در اهواز بار دیگر سیل خیابان های این شهر را گرفت و رفت و آمد شهروندان و اتومبیل ها را با مشکل مواجه کرد و خبرگزاری ها گزارش دادند که آب فاضلاب در خیابانهای اهواز ریخته است.

همچنین ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که مسدود شدن شبکه فاضلاب در خیابانهای اهواز را نشان می دهد.

از طرف خود ، محمد سبزه زری ، مدیرکل هواشناسی خوزستان ، از بارندگی شدید همراه با رگبار ، رعد و برق ، وزش باد ملایم و گاهی توفان در روزهای جمعه و شنبه در شهرهای استان خبر داد.

قابل ذکر است که بارندگی شدید دو هفته پیش در اهواز باعث جاری شدن سیل گسترده در خیابانها و جاده های عمومی شد.

منابع اظهار داشتند عدم وجود شبکه ای برای جمع آوری آبهای سطحی و خراب شدن شبکه فاضلاب باعث عقب نشینی فاضلاب در خیابانهای اهواز شد.

دو هفته پیش ، باشگاه خبرنگاران جوان درباره باران نوشت که “مخلوطی از آب باران و فاضلاب” برخی مناطق اهواز را تحت آب گرفته است.

قاسم تقی زاده خمیسی ، دستیار مدیر شبکه آب و فاضلاب وزارت نیرو ، پیشتر گفته بود که سیل در برخی از شهرهای استان خوزستان ، به ویژه شهر اهواز ، به دلیل نبود سیستم تخلیه آبهای سطحی ایجاد شده است.

مجتبی یوسفی ، نماینده اهواز نیز خواستار پاسخگویی مسئولان استان خوزستان در مورد عدم اتمام شبکه های تخلیه آب و فاضلاب در این استان شد.

به گفته یوسفی ، در سال ۲۰۰۶ بانک جهانی ۱۴۹ میلیون و ۱۲۷ میلیون دلار وام برای حل مشکلات بهداشت در اهواز و شیراز اختصاص داده است، مشکل شیراز حل شد اما در خوزستان هیچ اتفاقی نیفتاد.