آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
بار دیگر! اتهام جاسوسی علیه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

جمهوری اسلامی بار دیگر اتهام جاسوسی علیه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اعلام کرد و آن را به افشای اطلاعات و اطلاعات هسته‌ای ایران به جاسوسان متهم کرد.

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد که بازرسان خود جاسوس نیستند اما شکی نیست که اطلاعات و اطلاعات آنها توسط جاسوسان علیه ایران استفاده می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: «اگر نگوییم خود بازرسان جاسوس هستند اما بی‌شک از داده‌ها و اطلاعات آن‌ها جاسوسان علیه کشورمان استفاده می‌کنند».

شایان ذکر است که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بازرسان آژانس را به افشای اطلاعات دانشمندان به سرویس‌های اطلاعاتی غربی، به ویژه پس از ترور فزاینده دانشمندان هسته‌ای ایران، متهم کردند.

عباسی که در دولت احمدی‌نژاد رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بود، پیشتر اعلام کرده بود: «بسیاری از کارشناسان و کارکنان آژانس، اتباع آمریکا و اسرائیل هستند یا توسط آن‌ها تطمیع شده اند».

شايان ذکر است که در آذرماه ۸۹، حیدر مصلحی، وزیر وقت اطلاعات، همین اتهام را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد پس از دو انفجار که منجر به کشته شدن مجید شهریاری، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی و محقق جمهوری اسلامی در پروژه سزامی و زخمی شدن فریدون عباسی، دیگر استاد دانشکده مهندسی هسته‌ای این دانشگاه شد.

مصلحی در آن وقت بدون اشاره به نام کشور خاصی اظهار داشت: «در میان بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی وجود دارد».