تیم مذاکره‌کننده
آرین طباطبایی

گزارش ها از خروج آرین طباطبایی از  تیم نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به دلیل اختلاف‌نظرها درون تیم مذاکره‌کننده آمریکا خبر داد.

منابع آمریکایی تاکید کرد که آریانه طباطبایی، مشاور ارشد معاونت کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، تیم مذاکراتی هسته ای آمریکا را به دلیل اختلافات درون تیمی ترک کرد.

به نوبه خود، لارا روزن، خبرنگار آمریکایی، فاش کرد که عضو ایرانی‌تبار در گروه رابرت مالی به دلیل برخی اختلاف‌نظرها از گروه خارج شده است.

این خبرنگار آمریکایی اظهار کرد: «بطور دقیق مشخص نیست جدا شدن آرین به خاطر اختلاف نظر با رابرت مالی بوده یا فشارها در مورد سابقه‌ی او سبب کناره‌گیری وی شده است».

از سوی دیگر، یک منبع دیپلماتیک تاکید کرد: «دلیل عدم شرکت آرین در جلسات اختلاف شخصی نبود… اگر اختلافی وجود داشته باشد با سیاست‌های دولت آمریکاست.. و خانم طباطبایی کار خود را در وزارت خارجه آمریکا ادامه خواهد داد».

شایان ذکر است که در هفته های اخیر چند تن از اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین به دلیل اختلاف نظر با رابرت مالی، سرپرست تیم مذاکراتی آمریکایی در وین، استعفا داده و یا مسئولیت خود را در این مذاکرات کاهش دادند.

آخرین فردی که از این تیم خارج شد ریچارد نفیو، معمار تحریم‌های اقتصادی قبلی علیه رژیم جمهوری اسلامی، بود که خواستار تحریم های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی شد و این موضوع توسط رابرت مالی رد شد.