خوزستان
افزایش بازداشت‌ها در خوزستان

افزایش بازداشت‌ها در خوزستان؛ بر اساس گزارش‌‌ها، از شامگاه پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه همزمان با قطع اینترنت ده ها شهروند در شهرهای مختلف خوزستان بازداشت شده اند.

افزایش بازداشت‌ها در خوزستان

بر اساس گزارش ها، پس از گذشت سه روز همچنان اینترنت همراه در اهواز و برخی شهرهای خوزستان قطع است و از روز شنبه حتی امکان دسترسی به اینترنت داخلی وجود نداشت و برنامه هایی مانند اسنپ یا سایت های داخلی در دسترس نبود.

و حساب کاربری توئیتر سازمان حقوق بشر در ایران در گزارشی هویت تعدادی از بازداشت شدگان خوزستانی تا شامگاه یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، سعید دحیمی و عطیه مغینمی اهل حمیدیه و حسین مغینمی و احمد صیاحی را از سوسنگرد اعلام کرد.

این در حالی است که گروه تلگرامی «خاک‌زدگان» که اخبار شهروندان عرب را پوشش می دهد، از دستگیری تعدادی از اهالی سوسنگرد در روزهای اخیر خبر داد و گفت: این افراد به اهواز منتقل شده اند اما از محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست.

 اعتراضات مردمى در شهرهای مختلف خوزستان  

بر اساس این خبر، دستگیری شهروندان معترض خوزستانی از شامگاه پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در پی انتشار فراخوان تجمع و اعتراض به گرانی نان آغاز شد و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

در روزهای اخیر ویدئوهای متعددی از اعتراضات مردمی و حضور شدید نیروهای امنیتی و گارد ویژه در شهرهای مختلف خوزستان و اقدامات خشونت آمیز آنها برای سرکوب راهپیمایی اعتراضی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.