بررسی موسیقی ایران و تجلیل از مرحوم شجریان در رادیو عمان

شرکت صوتی عمان در ویژه برنامه ای تحت عنوان “داستانها” موسیقی و هنرهای ایرانی و تأثیر آنها در کشورهای مختلف را ستود و از استاد محمدرضا شجریان تقدیر کرد.

در این برنامه که بیش از 30 دقیقه به صورت زنده پخش می شد ، مشاور فرهنگی بلادنا در امان در مورد توسعه موسیقی ، شعر و ادبیات فارسی صحبت کرد.

اذان مغرب مصادف با برنامه استوریز امان بود و این برنامه به جای اذان آهنگ شجریان ربانی مرحوم را پخش می کرد و مجری برنامه با مهمان درباره قرائت قرآن و نماز ربانی صحبت می کرد.

علی منتظری همچنین در این برنامه مروری بر تاریخچه زندگی مرحوم محمدرضا شجریان ارائه داد.

وی همچنین در مورد ویژگی های موسیقی این خواننده مشهور و بهره برداری از توانایی های شاعران مشهور ایرانی در گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی ، صلح و دوستی در جهان صحبت کرد.

مربی مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط همچنین از برگزاری دوره های آموزشی به زبان فارسی در عمان خبر داد.

وی با اشاره به ترجمه اشعار فارسی به عربی و بالعکس ، بر لزوم افزایش نهادهای فرهنگی در کشور ما و کشورهای عربی تأکید کرد.

وی همچنین بر مبادلات فرهنگی بین مردم ایران و عرب تأکید کرد.

در طول برنامه ، آهنگهای مختلف این هنرمند به عنوان صدای مکالمه پخش می شد ، علاوه بر پخش رادیویی ، این برنامه در اینترنت نیز ضبط می شد.

خلاصه ای کوچک از استاد محمدرضا شجریان

محمد رضا شجریان متولد تاریخ ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد، آهنگ‌ساز ، موسیقی‌دان، خواننده و نامزد ۲ جایزه وخوشنویس اهل ایران گرمی است.

وی به عنوان مشهورترین هنرمند موسیقی بومی ایران لقب گرفته است و توسط ونکوور به عنوان یکی از مهمترین هنرمندان موسیقی در جهان رتبه بندی شد و در سال ۲۰۱۰ رادیو عمومی ملی وی را در زمره ۵۰ صدای برتر جهان قرار داد.

شجریان در ایران ملقب به خسرو آواز ایران است و در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۹ درگذشت.