احتمال کشته یا اسیر شدن عبدالغفار نقشبندی
احتمال کشته یا اسیر شدن عبدالغفار نقشبندی

احتمال کشته یا اسیر شدن عبدالغفار نقشبندی؛ چهار ماه پس از مفقود شدن عبدالغفار نقشبندی، امام اهل سنت راسک در استان سیستان و بلوچستان، ویدئویی از وی منتشر شد که این چهره معترض اهل سنت در آن نسبت به «کشته» یا «اسیر شدن» خود هشدار می‌دهد.

احتمال کشته یا اسیر شدن عبدالغفار نقشبندی

یک کانال تلگرامی به نام «کانال رسمی مولانا عبدالغفار نقشبندی» این ویدیو را که حدودا چهار دقیقه و سی ثانیه است، روز سه شنبه ۸ فروردین منتشر کرده است.

https://t.me/naghshbandi_hafez/1744

این کانال تلگرامی زمان ضبط این ویدئوی لینک شده قبل از مفقود شدن آقای نقشبندی را اعلام نکرد، اما نوشت که امام جمعه اهل سنت راسک با توجه به موضع‌گیری‌هایش اخیرش، «تمامی اتفاقات و خطرات احتمالی را پیش‌بینی کرده و راجع به آنها سخن گفته بود.”

تجاوز به یک دختر ۱۵ ساله بلوچ

به گفته خانواده و نزدیکان، مولوی حافظ عبدالغفار النقشبندی روز ۲۱ آذرماه به دادگاه ویژه مذهبی مشهد رفت، اما تاکنون خبری از وضعیت و سرنوشت وی منتشر نشده است.

سید نقشبندی اولین روحانی سنتی بود که تجاوز به دختر ۱۵ ساله بلوچ را که توسط رئیس وقت نیروی انتظامی چابهار متهم شده بود تایید کرد و خواستار محاکمه و مجازات این افسر پلیس شد.

او در این ویدئو گفته است که به دلیل مواضعش در این مورد و همچنین اعتراضش به کشتار تظاهرکنندگان در زاهدان، ممکن است «هر خطری» او را تهدید کند.