اتهام سنگین وزارت اطلاعات به پدر علی یونسی چیست؟
اتهام سنگین وزارت اطلاعات به پدر علی یونسی چیست؟

اتهام سنگین وزارت اطلاعات به پدر علی یونسی چیست؟؛ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به طور غیرمستقیم بازداشت میریوسف یونسی، پدر علی یونسی، دانشجوی نخبه زندانی را تایید کرد و مدعی شد که وی بخشی از “شبکه تامین مالی و تجهیزات تیم های عملیاتی” سازمان مجاهدین خلق در ايران بوده است.

اتهام سنگین وزارت اطلاعات به پدر علی یونسی چیست؟

و وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای که روز دوشنبه ۱۲ دی ماه منتشر شد، اعلام کرد که در این رابطه ۶ نفربازداشت و تعدادی دیگر نیز احضار و تحت تعقیب قرار گرفته اند.

این وزارتخانه بدون نام بردن از این پدر و پسر و متهم کردن علی یونسى به عضویت در «تیم‌های» مجاهدین خلق ایران نوشت که یکی از بازداشت شدگان «پدر یکی از اعضای تیم های» سازمان مجاهدین خلق است که «حدود سه سال پیش بازداشت شد» و دانشجوی «یکی از دانشگاه های صنعتی مهم کشور» است. “

علی یونسی

علی یونسی دارنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و امیرحسین مرادی یکی دیگر از دانشجویان نخبه دانشگاه شریف در سال ۱۳۹۹ به اتهام «تخریب، اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام» بازداشت و به ۱۶ سال زندان محکوم شدند.

پیش از این، رضا یونسی، برادر علی گفته بود که پدر و مادرش برای ملاقات با پدربزرگ و مادربزرگش به شاهرود رفته بودند که آقای یونسی با حضور شش مأمور لباس شخصی بازداشت شد. به گفته پسرش، دلیل بازداشت مشخص نیست.