منابع آگاه: سفر یک تیم عالی رتبه نظامی آمریکا به قطر، نسبت به اجازه استفاده از پایگاه‌های آمریکا در قطر برای عملیات نظامی علیه رژیم ایران.

قطر و ایالات متحده به دنبال توسعه پایگاه هوایی الودید ، بزرگترین پایگاه در منطقه ، و تبدیل آن به پایگاه دائمی قطر هستند.

خبرگزاری رسمی قطر روز سه شنبه گزارش داد که با ایالات متحده در حال تبدیل پایگاه هوایی الودید ، بزرگترین پایگاه در منطقه ، به یک پایگاه دائمی در قطر است.

این امر باعث شد تا کشورهای اطراف و همسایگان آنها از کشورهای حوزه خلیج فارس ، علاوه بر ایران ، قطر را به حمایت از “تروریسم” متهم کنند.

این آژانس اظهار داشت که قطر در حال حاضر “با متحد استراتژیک آمریکایی خود در تلاش است تا نقشه راهی برای آینده روابط دو جانبه دو کشور ترسیم کند که شامل قرار دادن پایگاه هوایی الودید در لیست پایگاه های نظامی دائمی ایالات متحده است.”

منابع گزارش دادند که این عملیات و روابط به خاطر ائتلاف علیه رژیم ایران است ، خصوصاً پس از اینکه قطر به قتل “محسن فخری زاده” ، اولین فرد مسئول پروژه هسته ای در ایران متهم شد.

محسن فخری زاده در حمله مسلحانه به اتومبیل خود در خارج از تهران کشته و به بیمارستان منتقل شد و بر اثر زخمها درگذشت.

“محسن فخری زاده” افسر ایرانی در سپاه پاسداران ایران و استاد فیزیک دانشگاه امام حسین تهران و برجسته ترین دانشمند هسته ای در برنامه هسته ای ایران

گزارش شده است که محسن فخری زاده رئیس “سازمان تحقیقات دفاع جدید” موسوم به “سبند” است.