اعتراضات آبان ۹۸
​​​​​​​به دلیل سرکوب اعتراضات آبان ۹۸، اتحادیه اروپا سه نهاد و ۸ نیروی نظامی را تحریم می‌کند

اتحادیه اروپا سه نهاد و ۸ نیروی نظامی را تحریم می‌کند، رویترز روز چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که اتحادیه اروپا در واکنش به سرکوب خونین اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ ، هفته آینده هشت نیروی نظامی را به همراه سه نهاد دولتی تحریم خواهد کرد.

اتحادیه اروپا سه نهاد و ۸ نیروی نظامی را تحریم می‌کند

رویترز روز چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که اتحادیه اروپا در واکنش به سرکوب خونین اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ ، هفته آینده هشت نیروی نظامی را به همراه سه نهاد دولتی تحریم خواهد کرد.

این اولین تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران از سال 2013 به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور است.

سه دیپلمات با آگاهی از تصمیمات اتحادیه اروپا گفتند که دارایی افراد تحت تحریم در اروپا مسدود می شود و دیگر نمی تواند به اتحادیه اروپا سفر کند.

اعتراضات آبان ۹۸

براساس این گزارش ، در میان افراد تحریم شده اعضای گروه شبه‌نظامی بسیج ، سازمانی تحت فرماندهی سپاه پاسداران ، قدرتمندترین نیروی امنیتی در جمهوری اسلامی هستند.

ایران مدتهاست که نقض حقوق بشر را انکار می کند. براساس گزارش رویترز به دنبال اعتراضات آبان ۹۸ ، به نقل از سه مقام وزارت کشور ایران ، حدود ۱۵۰۰ نفر در این اعتراضات کشته شدند. سازمان ملل حداقل تعداد کشته شدگان را ۳۰۴ نفر اعلام کرده است.

اعتراضات خیابانی ، که از ۲۴ آبان ۹۸ در شهرهای مختلف ایران آغاز شد ، منجر به سرکوبی گسترده و خشن نیروهای امنیتی شد و کمتر از دو هفته بعد به پایان رسید. طبق گزارش رویترز ، حدود۱۵۰۰ نفر در جریان اعتراضات جان خود را از دست داده اند.