یک عکاس ایرانی برنده جایزه طلای جشنواره بین المللی مهودا در ژاپن می شود

عکاس ایرانی مریم سعیدپور با ارائه کیت قرنطینه عکس ، جایزه اصلی جشنواره بین المللی فیلم جوانان ميهودو در ژاپن را از آن خود کرد.

سعیدپور برای مجموعه عکس قرنطینه جایزه اول سومین جشنواره بین المللی رسانه های جوانان “میهودو” ژاپن را از آن خود کرد.

این جشنواره برای سومین بار با مشارکت آکادمی چین “جینگ” با شعار “ما با هم هستیم و لحظه های سال ۱۳۹۹ را فراموش نمی کنیم” برگزار شد.

مریم سعیدپور عکاس ایرانی از ابتدای شیوع ویروس کرونا ویرایش عکاسی از گروهی از عکس های “قرنطینه” را آغاز کرده بود تا خاطرات دوران قرنطینه را به روشی دیگر ثبت کند.

توافق ایران و ژاپن برای به اشتراک گذاشتن آخرین تحقیقات در مورد مرمت آثار باستانی

ایران و ژاپن توافق کرده اند که آخرین تحقیقات و دستاوردهای دو جانبه در زمینه مرمت بناها و بناهای تاریخی را مبادله کنند.

امروز ، پنجشنبه ، موزه ملی ایران گزارش داد که یک سمینار مشترک از طریق اینترنت با حضور محققان در زمینه مرمت بنا و بناها از دانشگاه ژاپن تیکیو ، موسسه تحقیقات املاک فرهنگی ژاپن ، موزه ملی ایران و اداره میراث فرهنگی در استان گلستان در شمال ایران برگزار شد.

این جلسه با هدف ارائه نتایج بدست آمده از پروژه حفاظت و سرمایه گذاری میراث فرهنگی بین موزه ملی ایران و دانشگاه تکیو ژاپن و به اشتراک گذاشتن آخرین تحقیقات و دستاوردهای دو طرف است.

این سمپوزیوم در قالب سه جلسه و پنج سخنرانی با موضوع بررسی نتایج همکاری بین موزه ملی ایران و موسسات ژاپنی ذکر شده در بالا ، سرمایه گذاری و حفاظت از میراث فرهنگی و بررسی و حفاظت از اموال فرهنگی برگزار شد.