آذربایجان غربی
کشته شدن چند نفر در آذربایجان غربی توسط ماموران اطلاعات

کشته شدن چند نفر در آذربایجان غربی توسط ماموران اطلاعات، مدیر کل اطلاعات آذربایجان غربی از کشته شدن چهار نفر در دو ماه گذشته توسط ماموران این اداره خبر داد و گفت این موضوع یک دست‌گرمی کوچک برای حفظ امنیت است.

کشته شدن چند نفر در آذربایجان غربی توسط ماموران اطلاعات

مدیر کل اطلاعات آذربایجان غربی از کشته شدن چهار نفر در دو ماه گذشته توسط ماموران این اداره خبر داد و گفت این موضوع یک دست‌گرمی کوچک برای حفظ امنیت است.

این مقام امنیتی که نامش فاش نشده است ، عصر چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در یک کنفرانس مطبوعاتی ، بدون اعلام اسامی کشته شدگان ، به عنوان “سردسته اراذل” توصیف کرد و گفت که نیروهای وزارت اطلاعات 28 “نفر دیگر ” آنها این استان را در 58 روز گذشته دستگیر کردند.

به گفته مدیر کل اطلاعات آذربایجان غربی ، این چهار نفر که دو نفر از آنها اهل ارومیه و دو نفر دیگر اهل خوی هستند ، تسلیم نشدند و در درگیری با نیروهای اطلاعاتی در این استان کشته شدند.

ایجاد “قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش” در پایتخت

در سال های اخیر ، مقامات قضایی و انتظامی ایران در برخورد با به اصطلاح “اراذل و اوباش” رویکرد فعال تری داشته اند ، تا جایی که دادستانی انقلاب تهران آبان ۹۹ از ایجاد “قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش” در پایتخت خبر داد.

از اتهامات این افراد می توان به ناامنی ، آزار و اذیت شهروندان ، نجارشکنی و سرقت اشاره کرد.

اسفند سال گذشته ، احمد رحمانیان ، معاون اول دادستان کل تهران ، افرادی که «اراذل و اوباش» خوانده می‌شوند را متهم کرد که در سال‌های اخیر «رویکرد سنتی را تغییر داده» و «اتصال به سرویس‌های جاسوسی» دارند.