ویدیوی بریدن سر، آلت تناسلی و دست و پای سربازان اوکراین توسط روس‌ها را داریم
ویدیوی بریدن سر، آلت تناسلی و دست و پای سربازان اوکراین توسط روس‌ها را داریم

پارلمان اوکراین: ویدیوی بریدن سر، آلت تناسلی و دست و پای سربازان اوکراین توسط روس‌ها را داریم؛ دیمیترو لوبینتس، اعلام کرده است که این کشور ده‌ها فیلم از اعدام شهروندان اسیر خود به دست نیروهای روسی، و همچنین بریدن سر، آلت تناسلی، گوش، بینی، دست، پا و انگشتان آن‌ها را در اختیار دارد.

پارلمان اوکراین: ویدیوی بریدن سر، آلت تناسلی و دست و پای سربازان اوکراین توسط روس‌ها را داریم!

کمیسر حقوق بشر پارلمان اوکراین، دیمیترو لوبینتس، اعلام کرده است که این کشور ده‌ها فیلم از اعدام شهروندان اسیر خود به دست نیروهای روسی، و همچنین بریدن سر، آلت تناسلی، گوش، بینی، دست، پا و انگشتان آن‌ها را در اختیار دارد.

زلنسکی سر بریدن یک “سرباز اوکراینی” را وحشیگری خواند

رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، در تاریخ ۲۳ فروردین با اشاره به ویدئویی که در آن سر یک زندانی اوکراینی در حال بریده شدن است، روسیه را «بدتر از داعش» نامید.

او در اظهاراتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، با اشاره به این ویدئو، خواستار نشان دادن اینکه چگونه یک اسیر اوکراینی اعدام شده است، شد. در ویدئوی مذکور، یک سرباز روس با چاقو سر یک اسیر اوکراینی را می‌برد.

ویدئوی مذکور که در آن سر یک زندانی اوکراینی بریده می‌شود، با صدای افرادی که با زبان روسی قاتل را تشویق می‌کنند، همراه است. در پایان ویدئو، یک فرد می‌گوید که سر برای فرمانده فرستاده شود. مکان و زمان این ویدئو مشخص نیست، اما برخی رسانه‌های معتبر آن را منتشر کرده‌اند و مقامات اوکراینی در تلاش هستند تا قربانی را شناسایی کنند.