وزیر دفاع اسرائیل بر ضرورت ادامه فشار بر تهران تأکید می کند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریكا ، مارك میلى ، هنگام سفر به اسرائیل ، با وزیر دفاع اسرائیل درباره آنچه او “تهدید ایران” خواند صحبت كرد.

به گزارش “تایمز اسرائیل” ، مارک میلی با وزیر دفاع اسرائیل بنی گانتز ، جمعه هجدهم دسامبر دیدار کرد.

دفتر وزیر دفاع اسرائیل همچنین اعلام کرد که در این جلسه چالشها و تغییرات مختلف در وضعیت عملیاتی خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دفتر وزیر دفاع اسرائیل افزود که بنی گانتز بر ضرورت ادامه فشار بر رژیم ایران تأكید كرد. وی آمادگی اسرائیل را برای مقابله با اقدامات منطقه ای ایران و سلاح های هسته ای اعلام کرد.

در آغاز سفر دو روزه خود ، میلی عصر پنجشنبه با رئیس ستاد مشترک ارتش در پایگاه تل آویو دیدار کرد. در این جلسه تعدادی از مقامات ارشد نظامی اسرائیل و آمریکا حضور داشتند.

مارک میللی پیش از سفر به اسرائیل به افغانستان ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی سفر کرده بود.

بنی گانتز در دیدار خود با مارک میللی تأکید کرد که حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه “یک عنصر مهم در ثبات منطقه است که باید حفظ شود.”

آویو کوچاوی رئیس ستاد اسرائیل نیز در دیدار خود با مارک ملی بر اهمیت همکاری استراتژیک بین دو کشور تأکید کرد.

کوهوی گفت: “من از میزبانی ملی برای سومین بار در اسرائیل بسیار خوشحالم و از او به خاطر این دیدار مهم تشکر می کنم.”

آویو کهوی گفت: “رابطه نزدیک بین ارتش اسرائیل و ارتش ایالات متحده از اهمیت استراتژیک برخوردار است و ما شاهد این همکاری در زمینه عملیات و فناوری هستیم که ارتش اسرائیل را در خاورمیانه تقویت کرد.”

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریكا ، مارك میلى ، در زمان اوجگیرى تنش ها میان ایران و اسرائیل ، در پی كشته شدن محسن فخریزاده ، مقام برجسته ایران در زمینه هسته ای و دفاع صورت می گیرد.