خواهر نوید افکاری ساعاتی پس از دستگیری پدر و برادرش: آنها قبر برادرم را خراب کردند

خواهر نوید افکاری ، الهام ، در حساب اینستاگرام خود اعلام کرد که ساعاتی پس از دستگیری پدر نوید و یکی از برادران نوید ، قبر برادرش خراب شده است.

“الهام از افکار من” با ضمیمه تصویری از قبر برادرش پس از تخریب نوشت: “آنها تهدید شدند ، تخریب شدند ، دستگیر شدند ، به نام نوید در قلبها چه خواهید کرد؟”.

قابل ذکر است که افکاری یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آگوست ۲۰۱۸ است و علی رغم اعتراضات گسترده نسبت به حکم اعدام علیه وی ، در تاریخ ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۲۰ توسط دستگاه قضایی ایران اعدام شد.

دو نفر از خواهران و برادران نوید ، حبیب و وحید افکاری ، همراه با اعدام نوید به سلول انفرادی منتقل شدند و آنها بیش از ۱۰۶ روز همچنان در آنجا هستند.

لازم به ذکر است که خبر تخریب مقبره افکاری پس از بازداشت چند ساعته نیروهای امنیتی پدر و برادر افکاری بر مزار وی در قبرستان روستای سینگر از حومه منطقه همایگان در شهر سبیدانیوم در پنجشنبه گذشته برگزار شد.

گفته می شود ، پدر و برادر افکاری قصد داشتند شاهد را بر روی قبر بگذارند ، اما توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند.

و آژانس های خبری نوشتند: “مأمورانی که خود را از وزارت اطلاعات معرفی کردند ، حسین افکاری و حمید افکاری را که مشغول تمیزکاری و آماده سازی مقبره نوید برای برپایی شاهد بر روی قبر بودند ، دستگیر کردند و پس از ساعت ها آنها را آزاد کردند.”

منابع تأکید کردند که خانواده نوید افکاری تحت فشار قرار دارند تا شاهد بر مزار فرزندشان نگذارند.

منابع آگاه گفتند که پس از دستگیری پدر و برادر نوید افکاری ، سرویس های امنیتی به آنها اطلاع دادند که در صورت برپایی شاهد در قبر نوید افکار ، دو برادر وی ، وحید و حبیب ، از سلول انفرادی به یکی از جناح های عمومی زندان عادل آباد منتقل نخواهند شد.

قابل ذکر است که سرویس های امنیتی و قضایی ایران سابقه طولانی در آزار و اذیت خانواده های فعالان سیاسی و تظاهرکننده هایی دارند که در جریان اعتراضات کشته شدند یا با تصمیم دادگاه انقلاب در زندان ها اعدام شدند.