اصغر فرهادی
واکنش اصغر فرهادی به حوادث خوزستان

اصغر فرهادی ، کارگردان و برنده چندین جایزه جشنواره کن ، در واکنش به حوادث اخیر خوزستان نوشت که آرزوی قلب او این است که به جای تصویر خود ، جملات دردمندانه “آن مادر خوزستانی” در گوشه‌گوشه شهر نصب شود.

واکنش اصغر فرهادی به حوادث خوزستان

اصغر فرهادی ، در واکنش به حوادث اخیر خوزستان نوشت که آرزوی قلب او این است که به جای تصویر خود ، جملات دردمندانه “آن مادر خوزستانی” در گوشه‌گوشه شهر نصب شود.

اصغر فرهادی در یادداشتی تحت عنوان “گوش کن” در مورد اعتراضات در خوزستان ، که به سخنان یک زن معترض خوزستانی خطاب به نیروهای امنیتی اشاره می کند و این روزها را روزهای تلخی توصیف می کند “فریاد اعتراض‌های به حق مردمِ به ستوه آمده از ظلم، همچون تمام این سال‌ها با بازداشت و گلوله پاسخ داد ” مى شود

بحران بى آبى در خوزستان

پس از کسب جایزه بزرگ جشنواره کن برای فیلم «قهرمان» اثر اصغر فرهادی ، شهرداری تهران بیلبوردهای تبلیغاتی با تصویر وی را در مناطق مختلف شهر نصب کرد.

در پی بحران کمبود آبى در بسیاری از مناطق ایران از جمله خوزستان ، که دستیابی به آب آشامیدنی را برای شهروندان بسیار دشوار کرده است ، همچنین وضعیت کشاورزی ، دامداری و معیشت خانواده های این مناطق ، انواع مختلف در هفته گذشته شهرهای استان خوزستان شاهد اعتراضات گسترده ای بود.