نوشیدنی تمر هندی

نوشیدنی تمر هندی را می توان با روش های مختلف تهیه و ارائه در کشورهای اسلامی، محبوب ترین آبمیوه مرتبط با ماه مبارک رمضان، توصیف کرد.

منشا تمر هندی از درختی است که در مناطق گرمسیری می روید و میوه ها در پوسته های قهوه ای بلند به صورت لوبیاهای بزرگ درشت، قهوه ای، ترش و غنی از شکر است.

درخت خرمای هندی در ماداگاسکار یک درخت مقدس محسوب می شود و آنها او را در میان ساکنان آنجا شاه درختان می خواندند.

نوشیدنی تمر هندی یکی از بهترین نوشیدنی ها در هنگام سحر و افطار در ماه مبارک رمضان است زیرا حاوی فواید بسیاری است و چند بیماری ها را درمان می کند.

◊    از جمله مزایای آن:

۱- به یبوست یا خشکی مزاج، که بسیاری از مردم در ماه رمضان از آن شکایت دارند، کمک می کند زیرا سرشار از فیبر است که به عنوان یک ملین طبیعی برای دستگاه گوارش عمل می کند.

يبوست

۲- برای بیماران قلبی مفید است زیرا درصد چربی خون را کاهش می دهد و به دلیل دارا بودن پتاسیم و ویتامین سی در کنترل میزان فشار خون کمک می کند.

۳- حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین سی است که ایمنی بدن را تقویت می کند و بدن را از قرار گرفتن در معرض بیماری ها و عفونت های مختلف محافظت می کند.

۴- خرمای هندی خون را تصفیه می کند زیرا حاوی درصد بالایی از اسیدها، مواد معدنی، فیبر و ویتامین سی است و سلول های مرده پوست را جوان می کند.