لایه برداری پوست

متخصصان پوست و زیبایی تأیید کرده اند که نمک دریا یک روش عالی برای لایه برداری پوست صورت و بدن است زیرا از یک طرف پوسته های مرده را از بین می برد و از طرف دیگر باعث تحریک جریان خون می شود.

آنها افزودند که استفاده از نمک دریا به عنوان اسکراب بدن برای پوستهای چرب با منافذ بزرگ پوست مناسب است اما نسبت به استفاده از آن برای کسانی که پوست خشک و حساس دارند هشدار دادند.

موارد زیر برخی از موارد استفاده از نمک دریایی برای پاکسازی پوست است.

◊   کاهش آکنه

نمک دریا حاوی بسیاری از مواد معدنی ضروری است که به محافظت از پوست در برابر آکنه کمک می کند.

یک فنجان آب را با یک قاشق نمک دریا و قطره های یک اسانس روغنی مانند روغن سطوخودوس مخلوط کنید. سپس آن را درون بطری قرار داده و روی پوست بپاشید و با یک تکه پنبه نرم پاک کنید.

♦   لایه برداری پوست

نمک دریا با بافت درشت آن مشخص می شود، که باعث می شود به عنوان لایه بردار برای پوست انتخاب خوبی باشد، زیرا به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند.

می توانید از نمک دریا مخلوط شده با کمی روغن زیتون استفاده کنید و پوست را با آن ماساژ دهید تا از بین بردن پوست مرده و سموم در لایه های پوست از بین برود.

◊   مرطوب شدن پوست

نمک دریا توانایی کمک به مرطوب شدن پوست را دارد و این به این دلیل است که حاوی مهمترین مواد معدنی مفید برای پوست مانند منیزیم، کلسیم، پتاسیم و روی است که به مرطوب سازی پوست و متعادل نگه داشتن آب درون پوست کمک می کند.

دو قاشق غذاخوری نمک دریا، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق چای خوری عسل و وانیل را مخلوط کنید.

سپس این مخلوط را به طور کلی روی پوست صورت یا بدن قرار دهید و بگذارید فقط ۵ دقیقه بماند، سپس پوست را با آب ولرم بشویید.