نمایندگان مجلس لایحه استرداد محکومان بین ایران و بلژیک را تصویب کردند؛ پس از گذشت حدود دو هفته از تصویب معاهده تبادل زندانیان با ایران در پارلمان بلژیک،
نمایندگان مجلس لایحه استرداد محکومان بین ایران و بلژیک را تصویب کردند؛ پس از گذشت حدود دو هفته از تصویب معاهده تبادل زندانیان با ایران در پارلمان بلژیک،

نمایندگان مجلس لایحه استرداد محکومان بین ایران و بلژیک را تصویب کردند؛ پس از گذشت حدود دو هفته از تصویب معاهده تبادل زندانیان با ایران در پارلمان بلژیک، مجلس ایران نیز لایحه موافقت با انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک را تصویب کرد.

نمایندگان مجلس لایحه استرداد محکومان بین ایران و بلژیک را تصویب کردند!

در همین حال، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، در نشست خبری خود در ۱۲ مرداد گفت که حمید نوری و اسدالله اسدی «عزیزان ما» هستند.

ستایشی گفت: همواره پیگیر استرداد این عزیزان و بازگشتشان به وطن هستیم و بر تنبیه کشورهایی که این دو نفر را نگه داشتند تأکید داریم.

مصوبه پارلمان بلژیک و مجلس ایران اجازه استرداد اسدالله اسدی، دیپلمات محکوم جمهوری اسلامی را صادر کرد!

در این لایحه همچنین اعلام شده که «طرف‌ها متعهد می‌شوند طبق مفاد این معاهده، گسترده‌ترین همکاری‌ها را در رابطه با انتقال محکومان برای یکدیگر فراهم» کنند.

مصوبه پارلمان بلژیک و مجلس ایران اجازه استرداد اسدالله اسدی، دیپلمات محکوم جمهوری اسلامی را صادر کرد، اما دادگاه تجدیدنظر بروکسل در حکمی استرداد او را به صورت موقت ممنوع کرده است.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی، مرجع اجرای این معاهده در ایران، وزارت دادگستری و در بلژیک، دادگستری فدرال خواهد بود.

همچنین در این قانون آمده است که «مرجع اجرای این معاهده در ایران وزارت دادگستری و در بلژیک خدمات عمومی دادگستری فدرال خواهد بود.»