سپاه پاسداران
آیا ایران از شرط حذف سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی عقب‌نشینی‌ کرد؟

آیا ایران از شرط حذف سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی عقب‌نشینی‌ کرد؟:  تهران رسما از یکی از «خط قرمزهای» خود در مذاکرات هسته‌ای وین، مربوط به حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست گروه‌های تروریستی است، عقب‌نشینی کرده است.

آیا ایران از شرط حذف سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی عقب‌نشینی‌ کرد؟

یک مقام ارشد دولت آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که تهران رسما از یکی از «خط قرمزهای» خود در مذاکرات هسته‌ای وین، مربوط به حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست گروه‌های تروریستی است، عقب‌نشینی کرده است.

به گفته این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، در پاسخ روز دوشنبه ایران به پیش نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا که پیش از این به عنوان متن نهایی مطرح شده بود، ایران حذف سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا را از میان خواسته‌های خو را حذف کرده است.

این مقام آمریکایی ضمن تاکید بر مخالفت مستمر واشنگتن با تقاضای تهران، گفت: «نسخه فعلی متن و آنچه آنها می‌خواهند، [این خواسته] را کنار گذاشته است».

شرکت های مرتبط با سپاه پاسداران

وی افزود: اگر به توافق نزدیکتر هستیم، به همین دلیل است.

به گفته وی، ایران سایر درخواست های مربوط به حذف چند شرکت دیگر را که با سپاه پاسداران در ارتباط بودند، از فهرست مطالبات خود حذف کرد.

سی‌ان‌ان در بخشی دیگر به نقل از وی افزود: رئیس‌جمهور پیوسته و قاطعانه تاکید کرده است که سپاه پاسداران ایران را از فهرست تروریسم حذف نخواهد کرد.