انتشار فهرستی از امتیازات آمریکا در مذاکرات احیای برجام!
انتشار فهرستی از امتیازات آمریکا در مذاکرات احیای برجام!

انتشار فهرستی از امتیازات آمریکا در مذاکرات احیای برجام؛  آمریکا با ارائه برخی امتیازات به ایران موافقت کرده تا در صورت خروج واشنگتن از توافق احتمالی، امتیازاتی به ایران بدهد، از جمله لغو تحریم‌های ۱۷ بانک و معافیت شرکت‌های خارجی از تحریم‌ها است.

انتشار فهرستی از امتیازات آمریکا در مذاکرات احیای برجام!

بر اساس فهرستی که در میان اصولگرایان نزدیک به دولت رئیسى منتشر شده است، آمریکا با ارائه برخی امتیازات به ایران موافقت کرده تا در صورت خروج واشنگتن از توافق احتمالی، امتیازاتی به ایران بدهد، از جمله لغو تحریم‌های ۱۷ بانک و معافیت شرکت‌های خارجی از تحریم‌ها است.

در عین حال، شورای امنیت ملی آمریکا موافقت دولت بایدن با ضمانت‌های خواسته شده از سوی ایران برای احیای برجام را رد کرد و گفت: «ما هرگز چنین شروطی را نخواهیم پذیرفت و همچنین هرگز از توافقی که به درستی کار می‌کرده خارج نشده‌ایم. تا کنون شاهد گسترش سریع برنامه هسته ای ایران هستیم.

لغو تحریم‌های غیرهسته‌ای

بر اساس فهرستی که اصولگرایان آن را «امتیازات آمریکایی» توصیف کردند، آمریکا با لغو تحریم ۱۵۰ نهاد دیگر از جمله ستاد اجرایی رهبری خمینی، علاوه بر لغو فوری تحریم ۱۷ بانک موافقت کرد.

در همین حال، دولت جو بایدن تاکید کرده است که به دنبال لغو تحریم‌های غیرهسته‌ای از جمله تحریم‌های جمهوری اسلامی مرتبط با تروریسم نیست.