نمایشگاه هنری

صبح پنجشنبه، ۱۹ فروردین، ​​محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، یک نمایشگاه هنری و فرهنگی را در شهر هرات افتتاح کرد.

زهیر در صفحه فیسبوک خود نوشت: «اين نمايشگاه به مناسبت ۵۸۰مین سال تولد  امیرعلی‌شیر نوایی و سمينار بين‌المللي بازخواني انديشه‌های امیرعلی‌شیر نوایی در صحن رياست اطلاعات و فرهنگ هرات برگزار شده است».

وی نوشت: «در اين نمايشگاه کتاب‌هایی با عنوان‌های گوناگون به ويژه، دربارۀ تاريخ هرات، اثرهای مينیاتوری و محصولات صنايع‌دستی به نمايش گذاشته شده است».

◊    برای یک هفته باز می‌باشد

سرپرست وزارت اطلاعات همچنین توضیح داد که این نمایشگاه هنری در حیاط اداره اطلاعات و فرهنگ در  هرات افتتاح شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است که روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین، یک کنفرانس بین المللی برای مدت سه روز با موضوع “بازخوانی اندیشه‌های امیرعلی‌شیر نوایی”، شاعر و سیاستمدار تیموری در افغانستان، در شهر هرات ​​برگزار شد.

دفتر مطبوعاتی والی هرات بیانیه ای صادر کرد و گفت که این کنفرانس به مناسبت ۵۸۰مين سالگرد تولد  امیرعلی‌شیر نوایی برگزار شده است.

تعدادی از متخصصان و نوگرایان از ۱۰ کشور منطقه در این کنفرانس از جمله ازبکستان، ترکیه و تاجیکستان شرکت کردند.

به نوبه خود، وزارت اطلاعات و فرهنگ اعلام کرد که ۱۰۰ برنامه علمی و فرهنگی با هدف احیای شکوه گذشته افغانستان دارد که یکی از آنها  افتتاح نمایشگاه هنری دیروز و سمینار امیر علی‌شیر نوایی است.