نظام پرستاری

تعداد زیادی از مقامات سازمان نظام پرستاری ایران به دلیل روند بی‌عدالتی، کند وغير شفاف واکسیناسیون پرستاران و به طور کلی بخش پزشکی اعتراض کردند.

رییس سازمان سیستم پرستاری و رییس شورای این سازمان اعلام کردند که ۱۱۰ پرستار جان خود را در طی مبارزه با ویروس کرونا تاکنون از دست داده اند.

آنها به بی‌عدالتی در توزیع واکسنهای محدود وارداتی اعتراض داشتند و روند واکسیناسیون کند و نامشخص پرستاران را مورد انتقاد قرار دادند.

محمد میرزابیگی، رییس سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی گفت: «واکسن کرونا در کشور کم است و ما هم قبول داریم. اما این مقدار کم واکسن باید به طور عادلانه توزیع شود».

♦   «راضی نیستیم»-رییس شورای سازمان نظام پرستاری

وی اضافه کرد که ۱۴۰ هزار پرستار در کشور برای ارائه خدمات به بیماران کرونا کار می کنند  و تأکید کرد که این تعداد زیادی بیش از ۱۴ ماه است که شبانه روز برای نجات جان بیماران کار می کنند.

میرزابیگی افزود که پرستاران ایران، به دلایل مختلفی اعم از بستری یا قرنطینه، غالباً دو هفته با خانواده خود فاصله دارند.

وی تاکید کرد: «این بی‌عدالتی در واکسیناسیون در دست بررسی است و امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت در روزهای آینده این روند را اصلاح کنند».

به نوبه خود، شمس‌الدین شمسی، رییس شورای سازمان نظام پرستاری توضیح داد: « ما از پیشرفت واکسیناسیون کارکنان مراقبت های بهداشتی، به ویژه پرستاران راضی نیستیم و واکسن کرونا باید خیلی سریعتر تزریق می شد».

شمسی تاکید کرد که حتی آمار واکسیناسیون پرستاران نیز در اختیار سازمان نظام پرستاری قرار نگرفته است.