ايران
نفوذ ايران در منطقه خاورميانه

نفوذ ايران در منطقه خاورميانه، اصلی ترین اتهامی که ایالات متحده به ایران وارد کرده این است که امنیت منطقه را تهدید می کند واتفاق نظر شدیدی وجود دارد که ایران “دشمن بزرگ” است.

نفوذ ايران در منطقه خاورميانه

اصلی ترین اتهامی که ایالات متحده به ایران وارد کرده این است که امنیت منطقه را تهدید می کند واتفاق نظر شدیدی وجود دارد که ایران “دشمن بزرگ” است.

دیگر برای کسی پوشیده نیست که مداخله نظامی ایران در پرونده سوریه جنگ را طولانی کرده و درگیری را به قالب فرقه ای سوق داده است که در دهه های آینده کشور را از عواقب آن نجات نخواهد داد.

تهران همچنین با حمایت از گروه حوثی ، درد و رنج مردم یمن را تغییر داده و بر اساس شهادت سازمان ملل ، یمن را به صحنه بدترین فاجعه انسانی در تاریخ بشر تبدیل کرده است.

علاوه بر این ، “حزب الله” برجسته ترین بازوی سیاسی ایران است

نقش ايران در منطقه

این دخالت دیگر نه روایت رسمی ایران است ، نه حتی روایت “حزب الله” که مداخله خود در سوریه را با محافظت از منابع و امکانات شیعه توجیه می کند و قادر به جلوگیری از آن نیست.

رئیس جمهور حسن روحانی ادامه داد که “کشوری که به مردم عراق ، سوریه ، لبنان و یمن برای مقابله با گروه های تروریستی کمک کرد ، ایران است.”

علی رضا زاکانی ، نیز در پی سقوط صنعا ، پایتخت در دست حوثی ها ، اظهارات واضح تری کرد و گفت: “صنعا ، پایتخت چهارم عرب ، به فضای انقلاب اسلامی پیوست ، بعد از بغداد ، بیروت و دمشق ، “