نرخ دلار در ایران از ۵۳ هزار تومان فراتر رفت
نرخ دلار در ایران از ۵۳ هزار تومان فراتر رفت

نرخ دلار در ایران از ۵۳ هزار تومان فراتر رفت؛ قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران در روز چهارشنبه، ۹ فروردین، با ۵۲ هزار تومان شروع شد و در ساعتی به بیش از ۵۳ هزار تومان رسید.

نرخ دلار در ایران از ۵۳ هزار تومان فراتر رفت

در وب‌سایت‌های غیررسمی که ارزهای خارجی در ایران را ثبت می‌کنند، در لحظه انتشار این خبر، نرخ دلار آمریکا ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

همچنین، طبق قیمت پوند بریتانیا ۶۴ هزار و ۶۵۰ تومان و هر یورو با قیمت ۵۶ هزار و ۸۵۰ تومان بود. در نهایت، هر سکه به قیمت ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و سکه طرح قدیم نیز با قیمت ۳۰ میلیون تومان فروخته شده است. بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

افزایش قیمت دلار در ایران

عبدالله مشکانی، کارشناس اقتصادی، در یک گفتگو با تجارت‌نیوز، با اشاره به روند قیمت دلار در پایان سال گذشته، بیان کرد: “در طی روزهای انتهایی سال گذشته، به دلیل خوش‌بینی سیاسی، قیمت دلار کاهش یافت. اما وقتی این خوش‌بینی اثر خود را از دست داد، به صورت تکنیکالی، قیمت دلار اصلاح شد و به نقطه اول بازگشت.”

این تحلیل‌گر بازار به خبر تجدید رابطه بین تهران و ریاض با میانجی‌گری پکن اشاره کرده و بیان کرده است که این خبر تاثیری بر قیمت دلار در بازار ایران نداشته است. همچنین، قیمت سکه نیز در روند مشابهی با قیمت دلار پیش می‌روند و افزایش آن به دلیل شرایط جهانی و افزایش قیمت دلار در ایران است.