ناهید تقوی
ناهید تقوی، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند زنان زندان اوین منتقل شد

ناهید تقوی، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند زنان زندان اوین منتقل شد، خانم تقوی ، شهروند ایرانی-آلمانی ، پس از یک ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران ایران ، یکشنبه 26 اردیبهشت‌ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

انتقال ناهید تقوی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند زنان زندان اوین 

ناهید تقوی ، شهروند ایرانی-آلمانی ، پس از یک ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران ایران ، یکشنبه 26 اردیبهشت‌ به بند زنان اوین منتقل شد.

مریم کلارن ، فرزند خانم تقوی ، این خبر را به نقل از وب سایت حقوق بشرهرانا در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت.

خانم تقوی پس از 151 روز بازجویی و تردید مطلق در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران موسوم به “بند دو الف” در زندان اوین در تاریخ 27 اسفند 99 ، و در پی برگزاری کارزارهایی برای آزادی او ، به بند زنان در زندان اوین منتقل شد اما ۱۶ فروردین امسال بار دیگر به این بازداشتگاه منتقل شد.

اتهامات عليه خانم تقوى

دختر ناهيد تقوی پس از اولین جلسه محاکمه مادرش در اوایل اردیبهشت امسال گفت که او با “اتهام امنیتی” مربوط به “تبلیغ علیه نظام” روبرو شده است ، اما جزئیات اتهامات مبهم است.

مریم کلارن همچنین گفت که وکیل مادرش به پرونده دسترسی ندارد و فقط قادر به دیدن برخی از صفحات آن است.

ناهید تقوی از سال 1382 در آلمان زندگی می کرد

ناهید تقوی 66 ساله یک معمار بازنشسته است که از سال 1382 در آلمان زندگی می کرد.

نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران وی را در تاریخ 25 مهر 99 در خانه اش در تهران دستگیر کردند.

پیش از این خبرگزاری فرانسه به نقل از انجمن بین المللی حقوق بشر در آلمان گفته بود که دلیل دستگیری تقوی “فعالیت دیرینه او در زمینه دفاع از حقوق بشر در ایران به خصوص حقوق زنان و دفاع از آزادی بیان” بوده است.