محاکمه توماج صالحی به اتهامات تشویق به خشونت و انتشار اکاذیب
محاکمه توماج صالحی به اتهامات تشویق به خشونت و انتشار اکاذیب

محاکمه توماج صالحی به اتهامات تشویق به خشونت و انتشار اکاذیب؛ وکیل توماج صالحی، خوانندهٔ معترض، اعلام کرده است که جلسهٔ رسیدگی به پروندهٔ او با اتهامات “تشویق به اعمال خشونت‌آمیز از طریق سامانه‌های رایانه‌ای” و “نشر اکاذیب از طریق رایانه” برگزار شده است.

محاکمه توماج صالحی به اتهامات تشویق به خشونت و انتشار اکاذیب

به گفتهٔ امیر رئیسیان، وکیل دادگستری، این جلسه در شعبهٔ ۱۱۷ دادگاه کیفری دو استان اصفهان برگزار شده و آقای صالحی به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حاضر شده است.

وی افزوده است: “آقای صالحی در جلسه رسیدگی عناوین اتهامی خود را رد کرده و توضیحات لازم را ارائه داده است.”

صفحهٔ توماج صالحی در شبکهٔ اجتماعی ایکس (معمولاً به عنوان توئیتر شناخته می‌شود) با بیان اینکه در صورت مستقل بودن دادگاه، تنها رأیی که منطقی است، تبرئه و آزادی او باشد، ادعا کرده است که هیچگونه استناد قانونی و مستدلی وجود نداشته و جلسه با دفاع محکم توماج از مواضع خود به پایان رسیده است.

شکایت او از ضابطان پرونده سابق

وکیل این زندانی سیاسی اعلام کرده است که در مورد شکایت او از ضابطان پرونده سابق خود به “شبکهٔ شرق” گفته است که این پرونده در مرحلهٔ تعیین صلاحیت محلی قرار دارد. او بیان کرده است که برای دومین بار، دادسرای رسیدگی‌کننده به پرونده، خود را صالح ندانسته است.

همچنین، آقای رئیسیان در اعلامیه‌ای در ماه بهمن امسال اعلام کرده است که دو اتهام جدید به کیفرخواست قبلی توماج صالحی اضافه شده است. این خواننده معترض با اتهامات “بغی” به معنای قیام مسلحانه و گروهی علیه نظام، و همچنین “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرایم علیه امنیت” در پروندهٔ سال گذشته خود مواجه شده است.