لیست ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اعلام شد
لیست ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اعلام شد

لیست ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اعلام شد؛ معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور، غلامعباس ترکی، به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، در شامگاه سه‌شنبه دوم خرداد اعلام کرد که پرونده‌های قضایی برای ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران در دادستانی تهران تشکیل شده است. طبق گفته وی، انتشار اسامی این ساختمان‌ها “به‌صورت شفاف” و “با ذکر موارد ناایمنی” مشمول هیچ مانع قانونی نیست.

لیست ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اعلام شد

دادستانی کل منتشر شده توسط خبرگزاری ایرنا فهرستی از ساختمان‌های ناایمن شهر تهران را شامل می‌شود. در این فهرست، بیمارستان‌هایی مانند بیمارستان رسول اکرم، بیمارستان امام خمینی، بیمارستان لولاگر، بیمارستان طرفه، بیمارستان سینا، بیمارستان بوعلی، بیمارستان شهدای یافت‌آباد و بیمارستان فیاض‌بخش به عنوان ساختمان‌های ناایمن ذکر شده‌اند. همچنین، مجتمع‌های تجاری مشهوری مانند مجتمع تجاری بام‌لند، پاساژ میری ۱، مجتمع تجاری اداری خلیج فارس، بازارچه سنتی ستارخان، مجتمع خلیج فارس ۲، مجتمع تجاری یادگار، مجتمع تجاری و پارکینگ توحید، مرکز خرید سپهر، پاساژ ناهید، مجتمع ونک پارک، پاساژ کویتی‌های انقلاب، پاساژ میلاد قائم، پاساژ مهستان و پاساژ صفوی نیز در این لیست قرار دارند. به علاوه، برخی از خوابگاه‌های دانشگاه‌ها مانند خوابگاه دانشگاه شریعتی و خوابگاه دانشگاه شاهد و ساختمان‌های ادارات دولتی نظیر اداره مالیات غرب تهران و ساختمان جهاد کشاورزی نیز در این فهرست آمده‌اند.

 آتش‌سوزی‌های در ساختمان‌های تجاری

در سال‌های اخیر، تعداد آتش‌سوزی‌های در ساختمان‌های تجاری و حتی بیمارستان‌ها در شهر تهران به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال، آتش‌سوزی گسترده‌ای در ساختمان تجاری با نام “ساختمان ۱۵۳” در خیابان بهار در مرکز شهر تهران رخ داد که منجر به فوت یکی از آتش‌نشانان حاضر در محل شد.