فیلم انیمیشن

مسئولان جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی از برگزاری دوره جدید با هدف بازگرداندن فیلم های انیمیشن به سینما به عنوان ترکیبی از نمایش حضوری و آنلاین خبر داده اند.

جشنواره بین المللی آنسی در ابتدا یک رویداد دوسالانه بود که از سال ۱۳۷۷ هر ساله برگزار می شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، این جشنواره برای اولین بار به صورت مجازی در اینترنت برگزار شد.

اکنون با نزدیک به زمان برگزاری شصتمین جشنواره انسی، مسئولان جشنواره تصمیم گرفته اند امسال بین ۲۳ تا ۲۹ خرداد مجموعه کاملی از فیلم های رقابتی، آثار در حال پیشرفت و محتوای تلویزیونی منتخب را به نمایش بگذارند.

◊    نمایشها حضوری و آنلاین

مارسل جین، مدیر هنری آن فستیوال‌، گفت که جشنواره نسی امسال به دلیل ادامه محدودیت‌های سفر در چندین کشور “هیبریدی يا ترکیبی” خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: «برخی از آثار فقط برای تعداد محدودی از حاضران در دسترس خواهد بود و بقیه فیلم ها آنلاین و از طریق اینترنت نمایش داده می شوند».

شایان ذکر است که بخش رقابتی تلویزیون این دوره جشنواره شامل مجموعه های آمریکایی “رفع طلسم شده” و “انیمینیکس” و همچنین مجموعه هایی از لهستان، فرانسه، روسیه، سنگاپور و ژاپن خواهد بود.

در حالی که بخش مسابقه فیلم شامل مجموعه ای از فیلم های برتر است که در جشنواره های دیگر جوایزی را کسب کرده اند مثل فیلم “فرار کن” جوناس پوهر رسموسن، “پوپل اهل چیمنی تاون” ساخته یوسوکه هیروتا از ژاپن و فیلم پرفروش چینی «”یانگ زیا: افسانه خداسازی” ​به کارگردانی وی لی و تنگ چنگ