فورى/ قیمت دلار در بازار آزاد تهران از ۶۰ هزار تومان عبور کرد!
فورى/ قیمت دلار در بازار آزاد تهران از ۶۰ هزار تومان عبور کرد!

در ادامه روند صعودی نرخ ارز در ایران، قیمت دلار در بازار آزاد تهران از ۶۰ هزار تومان گذشت.

قیمت دلار در بازار آزاد تهران از ۶۰ هزار تومان عبور کرد

قیمت فروش دلار در جریان معاملات روز یکشنبه بازار آزاد تهران برای نخستین بار از ۶۰هزار تومان گذشت به طوری که افزایش آن در سال جاری به بیش از ۱۲۸ درصد رسید.

در حالی که قیمت فروش آزاد دلار آمریکا در پایان معاملات روز شنبه در حال ثبت رکورد جدید ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومانی بود، با شروع مبادلات از روز یکشنبه و پس از عبور درهم امارات از مرز ۱۷ هزار تومان، دلار نیز به سرعت از مرز ۶۰ هزار تومان عبور کرد و اوج تاریخی ۶۰ هزار و ۱۵۰ تومان را ثبت کرد.

در عین حال قیمت فروش هر یورو در بازار آزاد تهران رکورد تاریخی ۶۳ هزار و ۶۶۰ تومان را به ثبت رساند و قیمت پوند انگلیس از ۷۱ هزار و ۸۰۰ تومان گذشت.

با وجود تعطیلی بازار جهانی طلا، افزایش قیمت ارز در بازار تهران باعث شد تا قیمت هر قطعه سکه طلا به ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به بیش از ۳میلیون تومان برسد.

معاون اول ابراهیم رئیسی: «همینی که هست»

جهش چشمگیر قیمت دلار در حالی رخ می دهد که دولت و بانک مرکزی نتوانستند آرامش را به بازار ارز بازگردانند، جلسه غیرعلنی روز شنبه شورای اسلامی ایران با حضور معاون اول وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد. و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بدون بیان نتایج جلسه غیرعلنی مجلس نمایندگان تاکید کرد که “به جمع‌بندی خوبی در رابطه با بازار ارز رسیدیم.”