واکنش علی کریمی به کشته‌شدن ابراهیم ریگی زیر شکنجه چیست؟
واکنش علی کریمی به کشته‌شدن ابراهیم ریگی زیر شکنجه چیست؟

واکنش علی کریمی به کشته‌شدن ابراهیم ریگی: «ابراهیم ریگی جوان بلوچ را زیر شکنجه کشتند که درراه یاری رساندن به خواهران و برادرانش دست از جان شسته بود.

واکنش علی کریمی به کشته‌شدن ابراهیم ریگی زیر شکنجه چیست؟

علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به کشته شدن ابراهیم ریگی، جوان بلوچ زیر شکنجه نوشت: «ابراهیم ریگی جوان بلوچ را زیر شکنجه کشتند که درراه یاری رساندن به خواهران و برادرانش دست از جان شسته بود. که به قول خودش: من در این سرزمین بارها از دنیا رفته‌ام».

کشته شدن ابراهیم ریگی

ابراهیم ریگی، معترض ۲۴ ساله، روز ۲۱ مهرماه بازداشت و با قرار وثیقه در ۱۱ دی آزاد شد، اما شامگاه روز چهارشنبه سوم اسفندماه توسط «چند نفر با یک دستگاه خودرو تویوتا هایلوکس» دستگیر و یک ساعت پس از انتقال او به کلانتری ۱۲ شهرستان زاهدان جان خود را از دست داد.

در بیانیه سازمان عفو ​​بین‌الملل که روز جمعه ۱۴ اسفند منتشر شد، سازمان عفو ​​بین‌الملل تأیید کرد که مقامات دولتی تلاش کردند خانواده ابراهیم ریگی را برای دفن جسد او بدون کالبد شکافی تحت فشار قرار دهند و مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش کردند تا فشار بیاورند. آنها مسئولیت “اطلاعات ضد و نقیض نحوه مرگ” این جوان معترض را بر عهده گرفتند و از جمله مدعی شدند که این جوان معترض بر اثر “حمله قلبی” جان باخته است.

در همین حال، عفو بین‌الملل از قول یک منبع آگاه تأیید کرد که ارزیابی اولیه پزشکی قانونی نشان می‌دهد که «ضرب و شتم دلیل مرگ ابراهیم ریگی» بوده است، و و مقام‌های حکومتی فقط پس از آنکه خانواده این معترض جوان از دفن او خودداری کردند، در روز جمعه با «کالبد شکافی» او موافقت کردند..