فعال کارگری: ما نمی توانیم گوشت یا برنج بخریم

محمدرضا تاجیک ، نماینده کارگران در شورای کار ، نمایندگان مجلس ایران را به مداخله در افزایش حقوق کارگران فراخواند و گفت: ما نمی توانیم گوشت یا برنج بخریم.

در حالی که اکنون حداقل دستمزد کارگران ایرانی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است ، نمایندگان مجلس ایران خواستار افزایش ۴۰ درصدی برای سال آینده هستند.

تاجیک امروز ، شنبه ، گفت که حتی اگر ۱۰۰ درصد حداقل دستمزد افزایش یابد ، برای پر کردن فاصله بین هزینه های آنها و حقوق آنها کافی نخواهد بود.

تاجیک تأکید کرد که “طبق قانون ، ارزش دستمزد و افزایش حقوق کارگران در شورای کار تعیین خواهد شد.”

وی ادامه داد: اعضای پارلمان اعضای شورا نیستند و بنابراین اعلامیه نسب توسط آنها مورد تایید جامعه کارگری نیست ، ما از تداخل آنها در زمینه اعداد و ارقام شکایت داریم.

نماینده کارگران در شورای کار همچنین گفت: “اگر تصمیم گرفته شود که مجلس دستمزدها را تعیین کند ، وی باید قانون را تغییر دهد و مسئولیت این موضوع را بر عهده بگیرد.

اما اگر آنها به عنوان نمایندگان جامعه حمایت می کنند ، باید از نمایندگان کارگران در شورا حمایت کنند تا تلاش آنها به نتیجه مطلوب برسد.

طبق آنچه نماینده کارگران گفت ، در جلسات کمیته دستمزد کارگران برای سال آینده “از منابع رسمی آماری در بیانیه ها و ارائه اطلاعات استفاده می شود و از آمار بانک مرکزی استفاده می شود” تا در زمینه افزایش دستمزد کارگران چانه بزنید.

نماینده کارگران افزود: “در حال حاضر ، کارگران عادی نمی توانند گوشت یا برنج خریداری کنند. کالا با قیمت آزاد به دست کارگران می رسد.”