ریزش مو
علت افزایش ریزش مو بین ایرانی‌ها چیست؟

 افزایش ریزش مو بین ایرانی‌ها؛ انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد و عوامل مختلفی بر این مشکل تأثیر می گذارد. پس از دوره کرونا، تلوژن افلوویوم وضعیتی بود که باعث می شد افراد در مواجهه با شرایط استرس زا با مشکلاتی مانند ریزش مو مواجه شوند.

علت افزایش ریزش مو بین ایرانی‌ها چیست؟

ریزش مو همچنین می تواند ناشی از برخی داروها، کمبود مواد مغذی، تغییرات هورمونی یا شرایط استرس زا باشد که می تواند شایع ترین نوع ریزش مو، معمولاً در شقیقه ها باشد. فرد کچل می شود. البته این حالت می تواند مربوط به سیستم ایمنی نیز باشد. زیرا باعث حمله بدن به فولیکول های مو می شود و این امر باعث طاسی و همچنین مشکلات مختلفی در سلامت انسان می شود.

مشکلات دیگری مانند التهاب پوست سر می تواند باعث ریزش مو شود. به عنوان مثال، در پسوریازیس پوست سر که پوسته پوسته و قرمز به نظر می رسد. به فولیکول های مو آسیب می رساند و مشکلاتی مانند خارش ایجاد می کند.

خارش سر

علاوه بر همه اینها، عاملی که این روزها باعث افزایش ریزش مو در زنان شده است، بیماری کرون است. ویروسی که در قسمت های قبل به تفصیل توضیح دادیم.

کرونا چگونه باعث ریزش مو می شود؟

طبق داده های سال۲۰۲۰، ویروس کرونا به خودی خود باعث ریزش مو نمی شود، بلکه فشاری است که بدن هنگام مبارزه با آن تحمل می کند. باعث ریزش مو می شود و کووید-۱۹ تا حدودی آسیب را افزایش می دهد، زیرا افراد نه تنها با استرس فیزیکی ناشی از این بیماری، بلکه با اضطراب روانی که ممکن است با تشخیص این ویروس ایجاد شود، مقابله می کنند.