صدور حکم قضایی علیه شروین حاجی‌پور
صدور حکم قضایی علیه شروین حاجی‌پور

صدور حکم قضایی علیه شروین حاجی‌پور؛ دستگاه قضایی ایران، شروین حاجی‌پور، خواننده و ترانه‌سرای معترض را به مجازات‌های مختلف از جمله حبس، ساخت موسیقی علیه جنایات آمریکا، و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

صدور حکم قضایی علیه شروین حاجی‌پور

آقای حاجی‌پور در روز جمعه ۱۱ اسفند، تصویری از حکم صادرشده از سوی دادگاه انقلاب علیه خود را در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرد.

به گفته‌ی حکم، شروین حاجی‌پور بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هشت ماه حبس و برای اتهام “اغوا و تحریک مردم به اغتشاشات به قصد برهم زدن امنیت کشور” به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است که از بین این مجازات‌ها، سه سال حبس به عنوان “مجازات اشد” قابل اجرا است.

علاوه بر این، او به دلیل مطالعه و جمع‌آوری مطالب از دو کتاب دینی و حکومتی درباره زن و انتشار آن در فضای مجازی، هم‌چنین ساخت موسیقی درباره جنایات آمریکا علیه بشریت و جمع‌آوری نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا در یک قرن اخیر و انتشار آن در فضای مجازی، محکوم شده است.

دو سال ممنوعیت خروج از کشور و شرکت در دوره آموزشی مهارت رفتار و دانش در حوزه هنر از دیگر احکام صادرشده علیه این خواننده جوان می‌باشد.

اعتراضات “زن زندگی آزادی”

شروین حاجی‌پور در روزهای آغازین اعتراضات “زن زندگی آزادی”، آهنگ و ترانه “برای” را با الهام از پست‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خواند و منتشر کرد.

در این ترانه، وی به دغدغه‌های مردم ایران از جمله مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی، فشارهای اجتماعی، و معضلات محیط زیستی پرداخته بود.