شناسایی۵۰ مورد ابتلا به سرخک در سیستان و بلوچستان!
شناسایی۵۰ مورد ابتلا به سرخک در سیستان و بلوچستان!

شناسایی۵۰ مورد ابتلا به سرخک در سیستان و بلوچستان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر، خبر داد که در جنوب سیستان و بلوچستان، در طول یک ماه گذشته، ۵۰ نفر به بیماری سرخک مبتلا شده‌اند.

شناسایی۵۰ مورد ابتلا به سرخک در سیستان و بلوچستان!

آقای رسولی زاده افزود که تمامی مبتلایان به بیماری سرخک، خدمات بهداشتی درمانی لازم را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دریافت کرده‌اند.

این ویروس از طریق تنفس منتقل می‌شود

این ویروس از طریق تنفس منتقل می‌شود و یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی است. علائم آن شامل تب، سرفه، آبریزش بینی، قرمزی چشم و بثورات جلدی است. سرخک برای کودکان خطرناک است و هر کودک مبتلا به این بیماری می‌تواند تا حدود ۱۸ نفر دیگر را به آن عفونت بدهد. با انجام واکسیناسیون، این بیماری کاملاً کنترل می‌شود.

با تاسف می‌گویم که به دلیل ضعف واکسیناسیون در افغانستان و پاکستان، شاهد افزایش آمار مبتلا به سرخک در این کشورها هستیم. با توجه به جابجایی افراد و ترددهای مجاز و غیرمجازی که صورت می‌گیرد، اهمیت واکسیناسیون کودکان واکسینه نشده بهبود یافته است.

لازم است تمام کودکانی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، به هدف پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح استان و کشور، نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

سرخک و راه‌های پیشگیری از آن در محیط‌های مختلف