شاخص گرمای بی‌سابقه در عسلویه با دمای ۶۶.۷ درجه!
شاخص گرمای بی‌سابقه در عسلویه با دمای ۶۶.۷ درجه!

شاخص گرمای بی‌سابقه در عسلویه با دمای ۶۶.۷ درجه؛ بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی ملی آمریکا، در روز یکشنبه، شاخص گرما در عسلویه، جنوب ایران به ۱۵۲ درجه فارنهایت (۶۶.۷ درجه سانتی‌گراد) رسید.

شاخص گرمای بی‌سابقه در عسلویه با دمای ۶۶.۷ درجه!

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی ملی آمریکا، در روز یک‌شنبه ۲۷ تیر، فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس در ایران تجربه‌ای نادر از دمای بسیار بالا و رطوبت فراوان جوی (با نقطه شبنم ۹۰ درجه) داشت. این وضعیت باعث شد که دما در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر در این فرودگاه به درجه‌ای بی‌سابقه برسد.

با توجه به گزارش، در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز یک‌شنبه ۲۷ تیر در فرودگاه بین‌المللی در ایران، دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد و رطوبت نسبی به ۶۵ درصد رسید. این شرایط باعث ایجاد دمای ظاهری (شاخص گرمای) ۶۶.۷ درجه سانتیگراد شد.

با توجه به گزارش سازمان هواشناسی ملی آمریکا، در روز یکشنبه، در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه، شاخص گرما بیشتر از ۱۲۰ درجه فارنهایت (۴۹ درجه سانتی‌گراد) در بیشتر ساعات باقی ماند و در نهایت در ساعت ۲۳:۳۰ به زیر ۱۱۷ درجه فارنهایت (۴۷.۲ درجه سانتی‌گراد) رسید.

این شرایط برای زندگی انسان و حیوان غیرقابل تحمل است

کالین مک‌کارتی از نهاد نظارتی طوفان‌ها (استورم‌واچ) در ایالات متحده با بازنشر این خبر اظهار کرد که “این شرایط برای زندگی انسان و حیوان غیرقابل تحمل است.