سالگرد درگذشت سلیمانی ... قطر قصد دارد نام خیابانی را

با نزدیک شدن به سالگرد کشته شدن فرمانده سپاه قدس در حمله آمریکایی ها در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در ۳ ژانویه ابتدای سال جاری ، چند روز ما را از خاطره درگذشت قاسم سلیمانی جدا کرد که جهان را با مرگش لرزاند.

با نزدیک شدن به خاطره درگذشت سلیمانی ، قطر علی قصد دارد خیابانی را که سفارت ایران در دوحه در آن واقع است به خیابان “قاسم سلیمانی” تغییر دهد.

این امر منجر به خشم برخی کشورها و شادی برخی دیگر می شود.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور مستعفی آمریکا قصد دارد قبل از سالگرد درگذشت قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس در سپاه پاسداران ایران ، سفارت خود را در بغداد تعطیل کند.

این ایده پس از آن صورت می گیرد که سفارت ایالات متحده در معرض حملات موشکی به منطقه سبز قرار گرفت که توسط جناح های مورد حمایت ایران آغاز شد.

یکشنبه گذشته ، ۳ موشک مقر سفارت ایالات متحده در منطقه سبز بسیار بغداد را هدف قرار دادند ، که این نگرانی از تجدید ناآرامی به عنوان سالگرد کشتن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس در سپاه پاسداران ایران ، در حمله آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در ژانویه گذشته را افزایش داد.

و سپتامبر گذشته ، آمریکا به عراق هشدار داد که اگر دولت در اقدامی قاطع برای پایان دادن به حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران به منافع آمریکا و متحدان واشنگتن در این کشور اقدام نکند ، سفارت خود را در بغداد تعطیل خواهد کرد.

از طرف دیگر ، یک کلیپ تصویری از تصاویر فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، قاسم سلیمانی ، در پارلمان عراق ، جنجال گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.

این ممکن است به معنای حمله عراق و ایران به سفارت آمریکا در بغداد باشد.