روستاهای در برابر برف و باران: مسدودیت راه دسترسی به صدها روستا در چند استان ایران
روستاهای در برابر برف و باران: مسدودیت راه دسترسی به صدها روستا در چند استان ایران

روستاهای در برابر برف و باران: مسدودیت راه دسترسی به صدها روستا در چند استان ایران؛ سیل در استان سیستان و بلوچستان باعث بسته شدن مسیر بیش از ۲۷۰ روستا در دو شهرستان جنوبی این استان شده است.

روستاهای در برابر برف و باران: مسدودیت راه دسترسی به صدها روستا در چند استان ایران

سیل در استان سیستان و بلوچستان باعث بسته شدن مسیر بیش از ۲۷۰ روستا در دو شهرستان جنوبی این استان شده است. همچنین بارش سنگین برف راه دسترسی به ۱۴۵ روستای لرستان و ۷۰ روستای کرمان را مسدود کرده است.

فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان، مجیب حسینی، روز دوشنبه هفتم اسفندماه اعلام کرد که بنا به گزارشات، سیل منجر به قطع دسترسی به ۲۳۰ روستا گردیده است. او اظهار داشته است: “خسارت‌های چشمگیری به واحدهای مسکونی، زمین‌های کشاورزی و تأسیسات عمومی وارد شده است.” همچنین افزوده است که در برخی از روستاها، آب سیل به منازل شهروندان نیز نفوذ کرده است.

سیلاب باعث بسته شدن راه به بیش از ۴۰ روستای شهرستان قصرقند

همچنین، شهرام مبارکی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، روز دوشنبه به خبرگزاری ایرنا، اعلام کرد: “سیلاب باعث بسته شدن راه به بیش از ۴۰ روستای شهرستان قصرقند در جنوب استان سیستان و بلوچستان شده است.”

همچنین، مهدی پازوکی، مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان، روز دوشنبه به خبرگزاری ایسنا اظهار داشت که بارش برف در طول ۲۴ ساعت گذشته باعث بسته شدن راه به “۹۰ روستای الیگودرز، ۴۰ روستا در ازنا و ۱۵ روستای بروجرد” شده است.

همزمان، حمزه روح‌الامینی، از مقامات راهداری استان کرمان، اعلام کرد که برفباران در طول ۴۸ ساعت گذشته، “مسیر ارتباطی به ۷۰ روستا در مناطق مختلف شمال استان کرمان به طول حدود ۲۰۰ کیلومتر را مسدود کرده است.”