بودجه سال ۱۴۰۰

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توسط حسینعلی امیری ، دستیار رئیس جمهور روحانی در امور مجلس ارائه شد.

بر این اساس ، محمد باقر قالیباف ، رئیس مجلس ایران ، اعلام کرد که نهاد پارلمانی اصرار دارد اصلاح ساختار بودجه سال ۱۴۰۰ را انجام دهد و با وابستگی آن به نفت مخالف است.

سهم شرکت صدا و سیما از بودجه مورد توجه ناظران قرار گرفت ، زیرا این رقم به ۲،۶۱۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش داشت.

لازم به ذکر است که رسانه های خارجی از جمله العالم ، کوثر ، پرس تی وی و سایر کانال های غیر فارسی زبان وابسته به شرکت صدا و سیمای ایران هستند و این کانال ها در پرداخت هزینه های ماهواره ها و همچنین کارمندان خود با مشکل روبرو شده اند. .

و رئیس مجلس امروز ، چهارشنبه ، در سخنرانی خود اشاره کرد که از وابستگی بودجه به نفت بکاهد و در نتیجه اقتصاد را تقویت کند. وی گفت: “روغن خوب و برکت است ، اما وابستگی به آن شر مطلق و وابستگی به باد است.”
محمد باقر قالیباف تأکید کرد که پارلمان اصرار دارد اصلاح ساختار بودجه را اصلاح کند.

اقدام نمایندگان براساس “اصلاح ساختار بودجه با محوریت دموکراسی ، اقتصاد و عدالت ، کاهش اندازه دولت ، کاهش وابستگی به نفت و توجه ویژه به طبقات پایین و متوسط ​​جامعه ، رفع تبعیض و کاهش مشکلات معیشتی مردم” خواهد بود.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد “دولت در آینده نزدیک اراده لازم و کافی را برای پیشبرد این هدف مهم و تعیین کننده نشان دهد.”

حسن روحانی گفت كه ما فروش نفت را به بیش از دو میلیون بشكه خواهیم رساند

اظهارات قالیباف در حالی است که حسن روحانی امروز ، چهارشنبه در جلسه دولت گفت كه ما فروش نفت را به بیش از دو میلیون بشكه خواهیم رساند.

وی افزود: “بودجه سال ۱۴۰۰ انتظار داریم بیش از دو میلیون بشکه نفت و میعانات بفروشیم.
۲.۳ میلیون بشکه می تواند در بازارهای بین المللی یا در بازارهای داخلی فروخته شود. “