حملات موشکی بی‌سابقه روسیه به کی‌یف و شهرهای اوکراین یک کشته و دو زخمی
حملات موشکی بی‌سابقه روسیه به کی‌یف و شهرهای اوکراین یک کشته و دو زخمی

حملات موشکی بی‌سابقه روسیه به کی‌یف و شهرهای اوکراین: یک کشته و دو زخمی؛ مقام‌های اوکراین از “حملات بی‌سابقه” روسیه علیه کی‌یف خبر داده‌اند

حملات موشکی بی‌سابقه روسیه به کی‌یف و شهرهای اوکراین: یک کشته و دو زخمی

در حالی که مقام‌های اوکراین از “حملات بی‌سابقه” روسیه علیه کی‌یف خبر داده‌اند، مقامات روسیه هم روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت اعلام کردند که این کشور چندین شهر در اوکراین را هدف حملات قرار داده است. در این حملات، یک نفر در اودسا در جنوب اوکراین کشته شده است.

سرهی براتچوک، سخنگوی اداره نظامی منطقه اودسا، در تلگرام اعلام کرد که یک سایت صنعتی در اودسا هدف این حمله قرار گرفته و دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، نیز در تلگرام اعلام کرد که پس از حملات علیه پایتخت، آتش‌سوزی در منطقه دارنیتسا در جنوب شرقی کی‌یف رخ داده است. اما تاکنون هیچ گزارشی درباره تلفات جانی ارائه نشده است.

آتش‌سوزی در منطقه دسنا در شمال شرق کی‌یف

سرهی پوپکو، رییس اداره نظامی پایتخت اوکراین، بدون ارائه جزییات بیشتر در تلگرام اعلام کرد که آتش‌سوزی دیگری در منطقه دسنا در شمال شرق کی‌یف رخ داده است. او افزود که موشک‌های کروز به سمت کی‌یف شلیک شده‌اند، اما پدافند هوایی همه آن‌ها را مهار کرده است. جزئیات بیشتر در این خصوص ارائه نشده است.

در سحرگاه روز پنج‌شنبه، حملات هوایی جدیدی علیه کی‌یف و چندین شهر دیگر از اوکراین رخ داد. در همین حین، یک فرستاده چین در پایتخت اوکراین حضور دارد تا تلاش کند “سیاست حل و فصل درگیری” را پیش ببرد.