اعدام سرباز اوکراینی توسط نیروهای روسی!
اعدام سرباز اوکراینی توسط نیروهای روسی!

اعدام سرباز اوکراینی توسط نیروهای روسی؛ در فیلم کوتاهی با مدت زمان ۱۲ ثانیه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یک سرباز اوکراینی که سیگار به لب دارد، با گفتن «زنده باد اوکراین» در حالی که دوربین روی صورتش تمرکز دارد، با شلیک‌های پیاپی از سوی نیروهای روسی کشته می‌شود. این ویدیو شوک‌آور در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به گسترش رسیده است

شوک‌آور: اعدام سرباز اوکراینی توسط نیروهای روسی!

پس از انتشار ویدیویی از اعدام یک سرباز اسیر اوکراینی توسط نیروهای روسیه، سازمان ملل در اولین واکنش خود به این ویدیو اعلام کرد که به نظر معتبر و واقعی است. در ویدیوی منتشر شده، سرباز اوکراینی با شلیک‌های پیاپی توسط نیروهای روسی کشته می‌شود.

در پی این اتفاق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی درباره اعدام اسیر اوکراینی شد و اعلام کرد باید افرادی که در اعدام وحشیانه این سرباز دست داشتند، مجازات شوند.

ارتش اوکراین اعلام کرده است که انتقام سرباز اعدام شده را خواهد گرفت. همچنین، رئیس‌جمهوری اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی درباره اعدام اسیر اوکراینی شد و اعلام کرد که باید افرادی که در اعدام وحشیانه این سرباز دست داشتند، مجازات شوند.

تجاوزات روسیه در جنگ

سازمان ملل همچنین تخلفات بی‌شماری از قوانین بین‌المللی بشردوستانه علیه اسیران جنگی توسط نیروهای روسی ثبت کرده‌است. این ویدئو نشان می‌دهد که تجاوزات روسیه در جنگ علیه اوکراین از جمله اعدام اسیران جنگی، همچنان ادامه دارد.