تیراندازی در بندر کرگان: شش کشته و چندین نفر زخمی در حمله نیروهای امنیتی
تیراندازی در بندر کرگان: شش کشته و چندین نفر زخمی در حمله نیروهای امنیتی

گزارش‌ها از ایران نشان می‌دهد که روز شنبه، چهارم آذر، نیروهای امنیتی و نظامی در بندر کَرگان در نزدیکی شهر میناب در استان هرمزگان، به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند.

تیراندازی در بندر کرگان: شش کشته و چندین نفر زخمی در حمله نیروهای امنیتی

به گزارش «حال‌وش» با استناد به یکی از ساکنان این شهر، پس از حمله ماموران که با ناسزا به «زنان و دختران» همراه بوده است، این نیروها به مردم پناه گرفته در مسجد جامع کرگان نیز حمله کرده‌اند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده توسط کانال‌های تلگرامی «حال‌وش» و «اعتراض مدنی بازار» روز شنبه، حوادث تیراندازی به شهروندان را نشان می‌دهد. همچنین در تصاویر دیده می‌شود که تک‌تیراندازها در حال استقرار بر مناره مسجد قرار گرفته‌اند و به شهروندان تیراندازی می‌کنند.

گزارش‌های فعالین بلوچ نیز اعلام کرده‌اند که در حمله نیروهای نظامی به بندر کرگان، حداقل دو شهروند افغانستانی کشته شده و چهار شهروند بلوچ مجروح شده‌اند.

اطلاعاتی که ارائه کردید نشان می‌دهد که این حادثه و اقدامات نیروهای نظامی در بندر کرگان در شبکه‌های اجتماعی گسترش یافته‌اند، اما هنوز توسط خبرگزاری‌های حکومتی تایید نشده‌اند. به دلیل عدم تایید رسمی اطلاعات ارائه شده، اهمیت دارد که از انتشار اخبار نادرست و یا ابهام‌آمیز خودداری کرد.

اطلاعات در دسترس نشان می‌دهد که این حمله و حوادث مرتبط با آن تاکنون توسط رسانه‌های حکومتی پوشش داده نشده‌اند. بنابراین، امکان تأیید یا رد این خبر توسط منابع رسمی در دسترس نیست.

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر کرگان شهرستان میناب کشف شد

اطلاعات نشان می‌دهد که در روز هشتم آبان، نیروهای نظامی به بندر کرگان یورش برده و قایق‌های صیادان را آتش زده بودند. در همین روز، فرمانده انتظامی هرمزگان اعلام کرد که بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر کرگان شهرستان میناب کشف و ضبط شده است، اما به طور مستقیم به عملیات نیروهای نظامی اشاره نکرد.